top of page

זה הדרבי שלי

מעל 100 משחקי דרבי שוחקו בכל המסגרות, מספר לא קטן של שחקנים לקחו חלק וקסם עתיק אחד שלא התפוגג. שלושה שחקני עבר ירוקים חוזרים לאחור ונזכרים ברגעים היפים מאותם משחקים וגם מדברים מעט על העונה הנוכחית

תמונה: האתר הרשמי


לקראת משחק הדרבי הראשון לעונת המשחקים 2019/20 חזרנו קצת אחורה ושאלנו מספר שחקני עבר על החוויה במשחק מול היריבה העירונית. אחד מהשחקנים הוא אייל משומר הפורש ה"טרי" מבין השלושה וכאחד שלקח חלק בלא מעט משחקי דרבי, היה לו הרבה מה לספר לנו.

"לכל משחק אתה מתכונן ב-100 אחוז, אבל דרבי זה משהו אחר. אתה נותן מעצמך 120 אחוז" הוא מספר ומוסיף: "אחרי ניצחון אתה מבסוט עם האוהדים, אבל אחרי הפסד זה קשה. האוהדים הסתובבו ברחובות, הגיעו לאימונים, דירבנו אותנו וכמובן גם הקניטו פה ושם". משומר, שידע גם דרבי באצטדיון קריית אליעזר המיתולוגי וגם בסמי עופר סיפר על ההבדלים, וגם מה הוא אישית מעדיף: "סמי עופר אצטדיון מדהים, אבל עבורי הדרבי בקריית אליעזר פשוט מרגש. כיף להיזכר ברגעים שעברת באצטדיון הזה. האוהדים היו על הגדרות והאווירה הייתה שונה לגמרי". על ההווה וההגמוניה באותה תקופה הוסיף: "מכבי חיפה חייבת להגיע לאירופה העונה. אליפות אומנם נשמע מאוד רחוק, אבל המטרה חייבת להיות המקומות הראשונים. בתקופתי מכבי חיפה הביאה את הזרים הכי איכותיים. קולמה, מסיללה ועוד. ידענו שאנחנו מתמודדים על כל תואר שיבוא, וידענו שאנחנו שולטים בעיר".

חגיגות הניצחון בדרבי / צילום: מועדון האוהדים


336 הופעות במדים הירוקים, 19 שערים ולב אחד ענק; אייל משומר הוא ללא ספק אחד המגנים הכי זכורים במכבי חיפה בעשורים האחרונים. המגן שהגיע מהפועל כפר סבא בשנת 2006 והספיק לראות ולזכות כמעט בהכל עם הירוקה מהכרמל. לא מעט משחקים גדולים יש בעברו של מספר 26 האגדי, אבל הדרבי שהכי זכור לו, הוא דווקא הדרבי אולי הכי חם מבחינת האווירה שהסתיים ב1:0 קטן גדול שאותו בישל לאייל גולסה אי שם בשנת 2009. דרבי שהסתיים אחרי 48 עבירות, 10 כרטיסים צהובים, אדום אחד וגם שער בודד.

אייל משומר נפרד מהכדורגל בתחילת השנה בגיל 35. המגן הימני הביא איתו המון לב ומקצוענות שהקנה לו מקום גם בעשרה משחקים בנבחרת ישראל. ולאוהדים, תמיד יישארו המון זיכרונות יפים, ובעיקר, מעל הכל תמיד ידובר על הגול מפורסם נגד הפועל פתח תקווה, שהביא לנו לאחר מכן את האליפות האחרונה.

הבא בתור שבחרנו לראיין הוא לא אחר מאשר עופר שטרית, החלוץ הבלתי נשכח של הירוקים שמדבר על הדרבי בהתלהבות, כאילו הוא עדיין שחקן פעיל שמחכה למשחק החשוב.

"איך זה ההרגשה לפני דרבי? כולם מסתובבים באותם מקומות, מבלים באותם המקומות, אז בשבוע של דרבי כולם מדברים רק על זה, במיוחד בעיר כמו חיפה". הוא מוסיף: "בתור שחקן שעבר בין שני המועדונים וחווה את הדרבי משני הצדדים, אפשר להגיד שחוויתי לא מעט. אבל הרגשה של הניצחון בגמר גביע המדינה, שגם כבשתי בו, זו ההרגשה הכי גדולה שהרגשתי".

שטרית במדים הירוקים / תמונה: האתר הרשמי


עופר שטרית הוא דוגמא לשחקן אהוב, גם אם לא מדובר בסמל של קבוצה אחת. החלוץ שיחק בלא פחות מ-16 קבוצות במהלך הקריירה. למכבי שטרית הגיע מהפועל לוד ב1994 ישירות לקבוצה הגדולה עם אייל ברקוביץ' וחיים רביבו. את התואר היחיד בקריירה השיג החלוץ בגמר נגד הפועל, משחק בו כבש כאמור את השער הראשון.

על ההווה של המועדון אמר החלוץ: "מכבי חיפה נראית כמו קבוצה שיכולה לדבר חזק בצמרת. יש לה יכולת נהדרת בהתקפה ושחקנים שמגיעים מהבית ומכירים את המועדון, גם במשחק הראשון ראינו את העליונות והפוטנציאל בקבוצה".

שטרית היה שחקן ששייך לדור אחר. חלוץ ששלט ברחבה, משחק ראש טוב ובעיטה חזקה. האגדה מספרת שכדי להגשים את החלום ולשחק במכבי חיפה, שטרית ויתר על חוב של עשרות אלפי שקלים שהפועל לוד הייתה חייבת לו, ולאחר לא מעט המלצות מכל עברו ו34 שערים בליגה א' מצא את עצמו בסגל של הקטר הירוק. למרות שעזב את הקבוצה עקב שלא היה שחקן הרכב קבוע, שטרית השאיר חותם לא קטן בלב של האוהדים הירוקים.

שחקן נוסף שלא יכולנו לדלג עליו רגע לפני הדרבי הראשון, הוא המגן אדורם קייסי שגם אחרי פרישתו, המשיך לקחת חלק במכבי.

"מה שהופך את הדרבי למיוחד וצבעוני, זה בעיקר הקהל והאוהדים. היו לנו המון ימים יפים והיו גם פחות בקריית אליעזר, הקסם של פעם אף פעם לא יחזור כפי שהיה". המגן הוסיף על תקופתו: "דרבי זה משחק מיוחד, אבל זה עדיין שלוש נקודות שאתה צובר לקראת המטרה העיקרית בסוף. קבוצה רצינית וגדולה כמו מכבי חיפה צריכה להתכונן לכל משחק כאילו זה גמר גביע או משחק אליפות".

קייסי חוגג עם חבריו עוד ניצחון ירוק / תמונה: האתר הרשמי


המגן שאחראי על לא מעט רגעים משמעותיים והיסטוריים של המועדון מספר מה הוא חושב שחסר למכבי בעונות האחרונות: "אי אפשר לטעות פעם אחרי פעם בצורה קיצונית ובתדירות גבוהה, הקבוצה משלמת ביוקר. המשחק הראשון העונה דווקא הביא עמו תקוות גדולות לשינוי, בעיקר בחלק ההתקפי. חשוב שנדע להתייחס ולהתחזק במקומות החלשים ובמקביל לצבור נקודות. הגיע הזמן שהקהל הירוק יסיים את המשחק עם שמחה בלב".

bottom of page