top of page

זה שעולה וזה שיורד

בשבוע הקרוב תחל אליפות ארה"ב הפתוחה, טורניר הגראנד סלאם האחרון של העונה. לצד השמות הותיקים והמוכרים יעלו לשחק גם כמה טניסאים צעירים ואנונימיים שינסו להפתיע

יז'י יאנוביץ' הפולני, שלפני כמה שנים טובות הגיע עד לטורניר המאסטארס בפריז, עבר את מוקדמות אליפות ארה"ב הפתוחה. יש לזכור שלפני הטורניר לא היה לפולני כסף לבית מלון והוא ישן ברכבו. הוא הוגרל באותו טורניר בסיבוב ה-1 מול אנדי מארי וציפה לגרוע מכל. יאנוביץ לקח את המערכה ה-1 במפתיע ואת המערכה ה-2 והיה בפיגור של 4-5 ואז הפך את הכף לטובתו וניצח את המשחק בסטייל עם דרופ שוט כמובן.

מפה ההצלחות רק המשיכו לבוא לטניסאי הפולני והוא החל להדיח את כל המדורגים הראשונים בזה אחר זה עם נשק יום הדין שלו-  הדרופ שוט.

הוא פשוט גרם ליריביו לפרוש בזה אחר זה. ינקו טיפסריביץ' פרש מולו לא בגלל הפציעה שהציקה לו, אלא בגלל הדרופ שוט הקטלני שלו וכשהתחבקו בסיום ההתמודות הוא עשה תנועות של: "לא יודע איך להתמודד עם זה!". הפולני המשיך והדיח גם את ג'יל סימון הצרפתי והשתחל עד לגמר. שם זאת הייתה אופרה אחרת לגמרי. במפגש מול דוד פרר, אשר ניצח אותו 2-1, במערכות אומנם יאנוביץ' הצליח לקחת מערכה, אך עדיין זה ללא הועיל.

מאז אותה הופעה הירואית, יאנוביץ' הופיע בכל הטורנירים הגדולים, כולל הופעה בחצי הגמר של ווימבלדון והוביל כבר במערכה ה-3, 4-1 ,אבל אז מארי, עם הקהל הבריטי מאחוריו, לא נשאר אדיש וניצח את הפולני. הפסד זה החל בהדרדרותו של יאנוביץ' בדירוג העולמי.

באליפות אוסטרליה הפתוחה הודח מול ג'ון איסנר ומאז הוא לא משחק טניס בטורנירים גדולים. גם לא בפיוצ'ר וצ'לנג'ר .

אבל אמש אולי שוב יאנוביץ' יחזור להיות יאנוביץ' הטוב והמוכר. הוא הוגרל מול נובאק דג'וקוביץ האימתני. אין ספק שנולה, המדורג מספר אחד בעולם, לא ממש יטייל במפגש הזה. ליז'י יש כלים להתמודד מול הסרבי, כולל סרב עוצמתי ויכולות דרופ שוט מופלאות. מטרתו להדהים את אצטדיון "הארתור אש" ולחזור למקום הטבעי שלו טופ 20 בעולם.

יז'י יאנוביץ'. ינסה לחזור לעצמו בטורניר הקרוב. (אתר us open)


ובמעבר חד, הבשורה הכי מדאיגה שיש למארגנים באליפות ארה"ב הפתוחה, היא רוג'ר פדרר השוויצרי, שלא ייקח חלק בטורניר הגראנד סלאם האחרון של העונה לראשונה מאז שנת 2000. פדרר לא ייקח חלק בטורניר ה-us open  בשל פציעה טורדנית ממנה הוא סובל במשך השנה האחרונה וחסרונו בהחלט גורם לכאב ראש למארגני הטורניר שיפסידו רבות מאי הופעתו של הנטיסאי המופלא.

למרות זאת, המארגנים יכולים להיות מרוצים מהעובדה שחואן מרטין דל פוטרו ורפא נדאל יכללו בטורניר הגראנד סלאם האחרון של העונה ושכל רצונם של רפא ודלפו זה להיות בריאים, להגיע הכי רחוק בטורניר ומי יודע אולי להפתיע את המדורג ה-1 בעולם נובאק דג'וקוביץ, שכרגע גם הוא מדשדש ולא ממש בכושר מקסימלי (לראייה, הדחתו המפתיעה והמוקדמת בטורניר האולמיפי).

יחד עם זאת לא רק הוותיקים יקחו חלק בטורניר הגראנד סלאם האחרון של  העונה, אלא גם הכוח העולה הבא של עולם הטניס. ובינהם: דומיניק טים ואלכסנדר זברב הגרמני, הכישרון העולה ובורנה צ'וריץ' שהדהים לפני שבוע את רפאל נדאל בטורניר סינסיניטי ובנוסף לכל השמות האלו, יש את הטניסאים האמריקאים, בעלי שמות נוצצים לא פחות כמו פרנסיק טיאופא וטיילור פריץ'. כל הצעירים האלו שהוזכרו מגיעים ללא ציפיות גבוהות והרצון העיקרי שלהם הוא להופיע באצטדיון "הארתור אש" ולהדהים את הוותיקים.

מה שבטוח גם אם רוג'ר פדרר לא יכלל בטורניר הגראנד סלאם האחרון של העונה, הוא ללא ספק הטניסאי הטוב בהיסטוריה והאחרים ממשיכים לנסות לקרוא עליו תיגר.

רוג'ר פדרדר. עדיין נחשב לטוב ביותר (אתר skysports)


נכתב על ידי ברוך אילייב.

הכותב הינו סטונדט בקורס כתבי ושדרי ספורט של מכללת ספורט פאנל, בניהולו המקצועי של נדב יעקובי.

bottom of page