top of page

חוויה ישראלית

מאת: יקיר ימיני |כדורגל, יש משהו במשחק הזה שמושך כל כך הרבה אנשים. הישראלי הממוצע רק מחכה שהשבוע יגמר, הוא אוהב את המתח הזה של לפני המשחק, ההשתוקקות ל-90 דקות האלה. לבכות או לשמוח אחרי המשחק, אנחנו פשוט אוהבים את זה , אין מה לעשות, זה בדמנו.

עונת 2015/16 הייתה עונה שענתה על כל הציפיות, מתח בצמרת, מתח בתחתית. הן האלופה והן היורדת נקבעו רק במחזור האחרון.

22.8.15: מחזור 1, ההתרגשות בשמיים וההימורים בשיאם. מי תהיה האלופה? מכבי ת"א עם אליפות רביעית ברצף? אולי מכבי חיפה שתחזור למקומה הטבעי? ואולי הפועל באר שבע שתעשה את קפיצת המדרגה השנה ותביא אליפות לדרום אחרי 40 שנה.

ברשותכם, אני אקפוץ למחזור האחרון-הפועל באר שבע מנצחת את בני סכנין 3-1 וזוכה בצלחת האליפות.

אבל איך זה קרה? מאיפה הפועל באר שבע הגיחה פתאום אחרי 40 שנה ללא התואר הנכסף?

אי שם בשנת 2007, אישה בשם אלונה ברקת , רכשה מידי אלי זינו את הפועל באר שבע, אז עוד קבוצה בליגה הלאומית. לאט לאט, למרות קשיים לא קטנים (כמעט עזבה את הקבוצה לאחר התפרעות אוהדי הקבוצה ב2010) החזירה את הפועל באר שבע לקדמת הבמה הישראלית ולמקומה הטבעי של הפועל באר שבע.

הרבה כסף הושקע בקבוצה, שלל שחקנים ישראלים מרשימים נחתו בבירת הדרום. אליניב ברדה, הקפטן שחזר מבלגיה, היה הסנונית הראשונה. אחריו הגיעו גם מאור בוזגלו, מאור מליקסון, בן שהר, מוחמד גדיר וזה רק החלק ההתקפי.

האלופה הראויה צילום: אתר רשמי מכבי חיפה (ראובן כהן)


בנוסף, עם זרים ששדרגו את הקבוצה ועם מאמן אמביציוזי וכריזמטי בדמות ברק בכר , המטרה הייתה ברורה : צלחת לדרום בסוף העונה.

אז למה מגיע לבאר שבע אליפות? קודם כל בואו נסתכל על הסטטיסטיקה: – באר שבע לא הפסידו בבית והפסידו רק 3 משחקים לאורך כל העונה.

– הקבוצה ספגה את מספר השערים הנמוך בליגה- 24( בצוותא עם מכבי ת"א)

– מהמחזור ה-5 נגד הפועל עכו, לבאר שבע היה רצף של 29 משחקים ללא הפסד!

– הפועל באר שבע צברה 83 נקודות מתוך 108 אפשריות( 77 %).

אבל יש יותר מרק סטטיסטיקה. אצטדיון חדש,טוטו טרנר, שהיה מבצר. 16 אלף אוהדים אדומים שפשוט דחפו את הקבוצה בעידוד בלתי פוסק ועשו שינוי משמעותי בהתנהותם כלפי הקבוצה.

המשחק הקבוצתי אפיין את הקבוצה , שלא הייתה תלויה בכוכב כזה או אחר ( מכבי ת"א- ערן זהבי). כולם היו מאוחדים למטרה הברורה ולמרות שלא תמיד הציגה משחק יפה לעין, ידעה לקחת את הנקודות.

להפועל באר שבע היה משהו שליריבתה היה חסר, וזה הרעל בעיניים, הרעב לתואר לאחר כל כך הרבה אכזבות ושנים שחונות, ואני בטוח שלמרות הלחץ עובדה זאת נתנה דחיפה משמעותית.

האליפות הזאת היא היסטורית בשביל המועדון מהדרום, ויש תחושה שחוץ מאוהדי מכבי ת"א (שחלקם מפרגנים לבאר שבע), האוהד הישראלי רצה שבאר שבע תיקח את האליפות כי אנחנו אוהבים את ה"אנדרדוג", אוהבים את הקבוצה שבאה מלמטה ונגד כל הסיכויים זוכה באליפות, בקיצור, אוהבים כדורגל.

אז אין ספק שלבאר שבע מגיע לזכות בתואר, ומה נשאר לנו לעשות? פשוט להמשיך וליהנות מהדבר הזה שנקרא כדורגל.

bottom of page