top of page

יעלה על הגל?

מאת רן אטיאס | דקות משחק וציפיות בשמים, כל מה שמחכה לגל מקל בניו אורלינס

ביום שבת האחרון, גל מקל ממשיך את ההיסטוריה כאשר הוא חותם בניו אורלינס ופותח עונה שניה בליגה הטובה בעולם. כאמור, זו כבר לא עונת הרוקי שלו, הציפיות ממנו בשמיים והמון סימני שאלה מעופפים מעל ראשו של הישראלי שיש לו הרבה מה להוכיח. השאלה שנשארה היא האם העונה הקרובה תהיה שחזור העונה הקודמת או שנראה כוכב עולה חדש.

כזכור בעונה הקודמת גל התחרה על דקות משחק והייתה רשימת רכזים מכובדת על ראשו של הישראלי, דבר שהולך להשתנות השנה. לניו אורלינס יש את ג׳רו הולידי, רכז אתלטי מצויין שהגיע לפליקאנס בעונה שעברה היישר מפילדלפיה החלשה. לפנומן יש מספרים נהדרים השנה כאשר הוא עומד על 15.3 נקודות ב34.1 דקות בממוצע למשחק. במילים יפות לגל אין מקום לתחרות על דקות איתו.

עכשיו זה הזמן שלו, הזדמנות גדולה, גל מקל.



אך כאן מגיע אבל גדול, לניו אורלינס אין רכז שני אמיתי ברמה שיכולה להחליף את הולידי, דבר שלא היה במאבריקס. שני הרכזים המחליפים של הקבוצה צברו ביחד רק 6 דקות במשחקים האחרונים ופה מגיע ההזדמנות של גל, הוא צריך לצבור דקות משחק, להרשים את מונטי וויליאמס ולהתמקם כרכז השני של הקבוצה. כרגע אוסטין רייברס תופס את משבצת הרכז השני אך הוא מתאים יותר לשחק כשוטינג גארד וכאשר אריק גורדון פצוע כרגע עם חשש שהוא גמר את העונה, מה טוב שיתמקם כשוטינג גארד.

ניו אורלינס כרגע אחת הקבוצות הטובות מתחת לסל, עם אנתוני דייויס ועומר אשייק איך אפשר להגיד שלא? מקל צפוי להשתלב עם השניים יפה כאשר משחק הפיק אנד רול שלהם דומיננטי מאוד, דבר שמצויין למקל שחובב חסימות ומסירות לקלעים מהשלשה. כאמור לפליקאנס יש את אריק גורדון אך הוא נפצע בכתפו ואם יוחלט שיעבור ניתוח הוא גמר את העונה. בנוסף יש לקבוצה מהמערב את ראיין אנדרסון, קלעי ברמה גבוה מאוד כאשר הוא משחק גם בצבע.

אז לסיכום השאלה, לא נראה שיחזור העונה הקודמת וגם לא נצפה בכוכב חדש. מה שנראה זה גל מקל חדש, מוסר יותר, משחק יותר, וטוב יותר. המטרה המרכזית שלו הוא לתפוס את עמדת הרכז השני ולנסות להאריך את זמנו בקבוצה גם לשנים הבאות. האם הוא יצליח להישאר לטווח ארוך בליגה כמו חברו הישראלי עומרי כספי? ימים יגידו.

bottom of page