top of page

כבר לא (א)ידרסו העונה

מאת חי בכר | מספרים של חלוץ פרמייר – ליג וקריירה מרשימה. מנגד, בעיות משמעת קשות ודישדוש בעיקר בליגה השנייה בגרמניה

אם היינו זקוקים לעוד הוכחה לתקופה הרעה שעוברת על מכבי חיפה, קיבלנו את זה הלכה למעשה בשיחרורו של החלוץ הקמרוני מוחמדו אידריסו. אם פעם בחיפה היו בוחרים בפינצטה את השחקנים הזרים וקודם כל בודקים את האופי שלהם, עושה רושם שהפעם שכחו בכרמל את שיעורי הבית, בבית.

לכן, תמוה שדווקא במועדון כל כך מסודר, שכללי התנהגות נאותים אצלו קודמת לכל, בחרו ללכת בקיץ דווקא על החלוץ הפרובלמטי. השאלה שנשאלת היא מי באמת אחראי על הבאתו של החלוץ בקיץ. האם זה הבוס הגדול? מערכת הסקאוטינג? או המאמן בעצמו? ואם זהו אכן האחרון , איך אז לא הועיל לבדוק את הרזומה של השחקן והתאמתו ל- DNA של המועדון?

אכזבה. צילום: אורטל דהן זיו.


או שלמעשה כן ידע על היסטורית העבירות משמעת ובעיות ההתנהגות של השחקן ועדיין החליט לצאת איתו ״לקרב״ בליגה, שאמנם לא נמצאת באמת בין ששת הליגות הטובות ביבשת, כפי שהגדיר אותה בעבר יושב הראש בדימוס אבי לוזון, אבל עדיין היא ליגה זרה גם למאמן הסרבי וגם לחלוץ נבחרת האריות לשעבר.

בכל אופן המאמן סטויאנוביץ׳ הודה בטעות, בעצם שיחרורו של הקמרוני. מכבי חיפה נכשלת בשנים האחרונות בדרך קבע במשבצת חלוץ הזר , דינו אנדלובו, תמאש פרישקין ודניאל ססרץ׳, הם רק חלק מהשמות שנחלו כישלון חרוץ בכפר גלים, אך לאף אחד מהם אין ברזומה 7 אדומים ו61 צהובים! במהלך הקריירה.

במדים האדומים, צבע שהוא מכיר היטב ולא מהצד היפה של המשחק.


זהו נתון של קבוצת בושידו שלמה, לא של שחקן שאמור היה להוביל קבוצה. זה מבלי להרגיז את אידריסו ולהזכיר לו על אוהדים שנפרדו מלחי פרצופם כאשר העזו להרגיז אותו, או שחקנים שהדביקו חזרה את שינים שלהם לאחר מפגש עם אידריסו.

החלוץ שעכשיו ברור לכולם שהגיע לפה מעבר לשיאו ( למרות דיבור שונה של הקבוצה בקיץ) וגם גילו המופלג ( 34 ) אינם היו הפיתרון הראוי לקבוצה בקיץ, בטח שעל המדף עמדו חלוצים כגון עומר דמארי, עדן בן בסט ואנתוני נוואקמה. ינואר בפתח ומכבי חיפה בהחלט נמצאת בצומת דרכים. האם תשכיל להשאיר מאחור עוד סיפור גדול שכזה, או שמה גם העונה הם כבר לא (א)ידרסו.

bottom of page