top of page

להיות או לחדול – ליגת האלופות

מאת טל גורן | מחזור משחקים אחרון בשלב הנוכחי בליגת האלופות, מחזור של הכרעות, ליברפול תעלה? ברצלונה תסיים ראשונה? כל התשובות שלי בפנים.

יובנטוס-אתלטיקו מדריד (שלישי 21:45)

אלופת ספרד כבר עלתה לשמינית הגמר והיא תסתפק בתיקו ביובנטוס סטדיום, כדי לעשות זאת מהמקום הראשון, כאשר גם הפסד בשער יספיק להם כדי לעשות זאת.

היא תגיע ללא מספר שחקנים מהסגל, אבל גם ככה אמורה לעמוד במטרה מבחינתה. יובנטוס תגיע למשחק של להיות או לחדול מבחינתה – כאשר תיקו יספיק להם לסיים במקום השני ולעלות לשמינית, ניצחון בהפרש של 2 שערים יעלה אותה מהמקום הראשון בבית.

הראש בליגה או באתלטיקו מדריד? פוגבה ווידאל.


כאשר הפסד, בתוספת ניצחון של אולימפיאקוס על מאלמו ישלח אותם הביתה ויעלה את היוונים. מאמנה של הגברת הזקנה אלגרי כבר אמר שהמטרה של הקבוצה שלו זה לסיים במקום הראשון, ועל כן היא תפוי לפתוח במערך התקפי עם טבז ויורנטה.

תחזית: יובה אמנם לא תצליח לנצח אך תסיים בתיקו שישלח את 2 הקבוצות לשמינית.

אולימפיאקוס-מאלמו (שלישי 21:45)

היוונים יודעים שכדי להשאיר לעצמם סיכוי לעלות לשמינית, הם חייבים רק ניצחון על הקבוצה החלשה בבית. הם גם יודעים שזה לא תלוי בהם אך יקוו להפסד של יובנטוס בבית לאתלטיקו מדריד כדי לחולל הפתעה ולעות לשמינית.

אלופת שבדיה מצידה יודעת שניצחון מפתיע ביוון ישלח אותם לשלב הנוק אאוט של הליגה האירופית.

תחזית: אולימפיאקוס ינצחו,אבל זה יספיק להם רק לליגה האירופית.

ליברפול-באזל (שלישי 21:45)

הקרב המרתק של הערב. קרב על כל הקופה, על המקום בשמינית הגמר. האנגלים שעוברים עונה מאכזבת מאד בפריימרליג יודעים שהם חייבים ניצחון כדי לא לסיים את העונה שלהם בליגת האלופות כבר בדצמבר.

סטיבי חוגג את השער אז נגד אולימפיקוס.


ברנדון רוג'רס מאמנה של ליברפול אמר שבמועדון מחכים ללילה גדול,ואכן אנפילד כבר חולל נסים בעבר. אבל גם בליברפול יודעים שאנפילד לא משחק והם יהיו חיבים להתעלות כדי לעבור את המשוכה הקשה.

באזל מגיעה להתמודד ממרומי המקום הראשון בשוויץ ועם ידיעה שתיקו יספיק להם למקום בשמינית הגמר על חשבונם של האנגלים. למרות זאת פאולו סוזה מאמנה של באזל כבר הודיע שהקבוצה שלו לא תבוא להסתגר ותבוא לשחק על ניצחון.

תחזית: ההיסטוריה והמסורת יעשו את שלהם-ליברפול למרות העונה הרעה תנצח ותעלה לשמינית באזל מצידה תסתפק בשל הנוק אאוט של הליגה האירופית.

ריאל מדריד-לודוגורטס (שלישי 21:45)

כאן מדובר על משחק לפרטוקול לאחר שריאל כבר עלו בסטייל מהמקום הראשון, כך שנשארה להם עוד מטרה אחת וזה לשבור את שיא הניצחונות של ברצלונה שעומד על 18. אלופת בולגריה  מצידה לא מתכוונת לשמש כתפאורה בלבד ויודעת שסנסציה עולמית והוצאת נקודות בסנטיאגו ברנבאו יכולה בסיטואציה מסוימת להמשיך לה את העונה האירופית.

תחזית: למרות שריאל לא צפויה לשחק בהרכב המלא שלה היא תרשום ניצחון 19 רצוף ותשבור את השיא של ברצלונה. לודוגורטס תסיים את העונה האירופית ותחזור להתרכז בליגה המקומית

מונאקו-זניט (שלישי 21:45)

קרב ראש בראש על בין אלופת רוסיה לסגנית אלופת צרפת על מקום בשמנית הגמר. לצרפתים יספיק תיקו ביתי על מנת להעפיל. הרוסים חייבים לנצח.

ישנה גם אפשרות בו תיקו יספיק לצרפתים למקום הראשון אם במשחק המקביל בבית בנפיקה תנצח את לברקוזן שכבר עלתה.

תחזית: תיקו שיעלה את מונאקו מהמקום השני זניט ישחקו בנוק אאוט של להלעגה האירופית.

בורוסיה דורטמונד-אנדרלכט (21:45 שלישי)

סגנית אלופת גרמניה שעוברת עונה רעה מאד בליגה המקומית ומדורגת בתחתית, חווה עונה קצת יותר מוצלחת בליגת האלופות וכבר עלתה לשמינית הגמר. אם תנצח בבית את הבלגים היא תסיים ראשונה.

במקרה בו לא תנצח-ארסנל תוכל לעקוף אותה אם תנצח את גלאטסראיי בטורקיה. אנדרלכט בוודאות תסיים שלישית ותמשיך לליגה האירופית

תחזית: דורטמונד תמנע מצרות מיותרות, תנצח ותעלה מהמקום הראשון בבית ארסנל תסתפק שוב-במקום השני.

ברצלונה-פריס סן ז'רמן (רביעי 21:45)

קרב על המקום ה1 בבית כאשר בארסה תארח את אלופת צרפת בקאמפ נואו. דווקא הצרפתים באים עם מקדמה של נקודה על הספרדים לאחר שניצחו אותם 3-2 בסיבוב הקודם בפריס.

פריס יודעת שתיקו יספיק להם לסיים במקום הראשון בבית. ברצלונה מגיעה לאחר שבירת כמה שיאים של לאו מסי שמגיע בכושר פנטסטי למשחק החשוב לאחר שכבש 3 שלישיות ב4 המשחקים האחרונים של הקבוצה.

בארסה יודעת שהיא חייבת לנצח בשביל לסיים מקום ראשון וגם כדי לא להסתבך בהגרלת שמינית הגמר.


תחזית: מסי ימשיך בכשור המצויין שלו בארסה תנצח ותסיים ראשונה. פאריס תסתפק במקום השני.

אייאקס-אפואל ניקוסיה (רביעי 21:45)

ההולנדים מגיעים בכושר נפלא לאחר שהם מפרקים ללא קושי רב את הקבוצה בליגה. בליגת האלופות הם אמנם יסיימו דרכם לאחר המשחק הקרוב,אך המשך העונה האירופית שלהם בלגיה האירופית תלויה בעצמם כשתיקו יספיק להם. מצד שני האורחים מקפריסין שמגיעים כאנדרדוג לאמסטרדם אירנה יודעים שהם חייבים להשיג 3 נקודות כדי להמשיך את העונה האירופית שלהם.

תחזית: יהיה משחק מאד צמוד,אבל בסופו של דבר אייאקס תשיג נקודה ותנשור לליגה האירופית. הקפריסאים יסיימו את דרכם לעונה זאת במפעלים האירופיים.

רומא-מנצ'סטר סיטי (רביעי 21:45)

ללא ספק המשחק של המחזור בליגת האלופות בו כל תוצאה אפשרית וכל תוצאה יכולה להכריע. מנצ'סטר סיטי ספגו מכה גדולה מאד לסיכויים שלהם לעלות לשמנית הגמר לאחר שמלך השערים שלהם סרחיו "קון" אגוארו נפצע וייעדר כחודשיים מהמגרשים. למרות זאת גם בלעדיו יש להם חשקנים שבו יום נתון יכולים להכריע משחק.

הסיטיזנס חייבים ניצחון באולימפיקו כדי לעות לשמינית,למרות שבקונסטלציה מסויימת גם תיקו רב שערים יכול להספיק להם. מהצד השני רומא יודעת שתיקו ללא שערים יעלה אותה לשלב הבא במקרה וצסק"א מוסקבה לא תפתיע את באייר מינכן. ניצחון יישלח את הרומאים בוודאות לשמינית הגמר.

תחזית: רומא תנצח ותעלה לשמינית סיטי תסתפק בליגה האירופית.

באיירן מינכן-צסק"א מוסקבה (רביעי 21:45)

האלופה הבווארית ספגה במחזור הקודם הפסד אכזרי מאד מבחינתה באנגליה נגד מנצ'סטר סיטי. זה היה למעשה ההפסד הראשון שלה העונה בכל המסגרות. הבאוורים כבר עלו לשמנית מהמקום הראשון וגם צפויים לתת למספר כוכבים לנוח. צסק"א למעשה יודעת שניצחון מפתיע במינכן יספיק לה למקום בלב הבא במקרה של תיקו באולימפיקו בין רומא למנצ'סטר סיטי.

תחזית: באיירן לא תרצה לספוג הפסד ששני רצוף באירופה ותנצח את המשחק, צסק"א מוסקבה לאחר קמפיין נהדר מבחינתה תסיים את דרכה באירופה.

צ'לסי-ספורטינג ליסבון (רביעי 21:45)

האנגלים שספגו ביום שבת הפסד בכורה העונה בכל המסגרות כבר עלו לשמנית מהמקום הראשון לאחר הניצחון הגדול בגרמניה על שאלקה 5-0. מוריניו צפוי לעשות רוטציה ולהעניק מנוחה למספר כוכבים. ספורטינג ביצעו במחזור הקודם מהפך ועלו למקום השני בבית לאחר הניצחון על מאריבור והתבוסה של שלאלקה לצ'לסי.

הם יודעים העלייה מעשה תלויה בהם ותיקו בלונדון יספיק להם כדי להעפיל לשמינית. תחזית: ספורטינג תשיג את התיקו שהיא צריכה ותעלה לשמינית.

מאריבור-שאלקה (רביעי 21:45)

הקבוצה גמרנית שחטפה תבוסה כואבת במחזור הקודם יודעת שהעלייה לא תלויה בה והיא צריכה קודם כל לנצח בסלובניה ולקוות שצ'לסי תנצח בבית את ספורטינג ליסבון. מצד שני הם גם יודעים שהפסד בסלובניה יסיים להם את העונה האירופית מוקדם משציפו.

הסלובנים מגיעים למשחק בביתם וינסו לנצל טת הלחץ על הגמרנים ולהשיג ניצחון מפתיע שישלח אותם לליגה האירופית ובכך לסיים קמפיין נהדר בבית קשה.

תחזית: מאריבור ישיגו ניצחון סנסציוני שימשיך להם את העונה האירופית. שאלקה תסתפק בחזרה לליגה המקומית.


bottom of page