top of page

לוחם בירוק

מכבי חיפה פתחה את העונה שעברה בצורה חלשה ומחפירה, יש לומר כהרגלה בשנים האחרונות. רצף ההפסדים, יכולת חלשה במשחקים ונוסף על הכל  גם פציעות והרחקות שהביאו את רוני לוי למצב בו היה חייב לבצע שינויים רבים בסגל השחקנים כבר בפתיחת העונה. נטע לביא, שחקן הנוער של המועדון, אשר לא היה בתוכניות לקבוצה הבוגרת בפתיחת העונה נקרא אל הדגל. שקיבל את המושכות בצוותא עם עטאא ג'אבר, החליט שאת חולצת ההרכב הוא לא יחזיר בקלות. לאחר מספר משחקים, הפך לביא לחוליה החזקה ביותר במרכז המגרש של הירוקים ובמילים אחרות, נטע הבין שההזדמנות הזו יכולה להפוך לקריירה שלמה. במשחקיו הראשונים נראה נטע נחות פיזית מדומיו לתפקיד, אך הוא עבד נמרצות בחדר הכושר על מנת להשתפר גם בהיבט הזה ולימים הפך הילד המוכשר לגרזן אמיתי, כזה שמזכיר נשכחות כדוגמת ריימונדס ז'וטאוטאס האגדי.

נטע לביא. מהר מאוד הפך ליקיר האוהדים. (האתר הרשמי מכבי חיפה)


עם המון חוצפה חיובית וכושר גופני משובח, נראה לביא שורף את הדשא משחק אחר משחק, מתקל ללא לאות, מחלץ כדורים, מחלק מסירות לחבריו להתקפה ואף מצטרף לחלק הקדמי ללא היסוס. את עונת הבכורה בבוגרים סיים נטע לביא עם זכייה בגביע המדינה, תואר אשר נעדר מהכרמל למשך 18 שנה.

בסיומה של העונה שעברה נבחר הכישרון הירוק לתגלית העונה ע"י מרבית מאנשי הספורט ואף זכה לתעודת הוקרה אמיתית על יכולתו כאשר זומן, למרות גילו הצעיר, לשחק בשורות הנבחרת הלאומית תחת אלישע לוי.

לא מפסיק להילחם. עוד תמונה אופיינית של נטע לביא. (האתר הרשמי מכבי חיפה)


מכאן נאמר מספר מילים לראשי המועדון החיפאי, שלאחר שבשנים האחרונות ישנה ירידה משמעותית בשיתוף שחקנים צעירים שגדלו וטופחו ע"י מחלקת הנוער של המועדון למרות הצלחות רבות של קבוצת הנוער. אולי זה הרצון להישגים מידיים ובכל מחיר או אולי זה בכלל נגרם עקב הרצון של מאמני הקבוצה בעבר להביא שחקנים בעלי שם. כל שנותר זה לקוות שצוות המאמנים החדש ובכירי המועדון יראו לנכון לשמור ולשמר כישרונות מסגו של נטע לביא.

נטע לביא גדל בארצות הברית. בגיל 14 עלה לישראל עם משפחתו שהתיישבה בבת שלמה, הצטרף למחלקת הנוער של מכבי חיפה וזכה עימה בדאבל כאשר הוא משמש כקפטן.

מאת: אבישי עזר

הכותב הינו סטודנט בקורס שדרי וכתבי ספורט במכללת ספורט פאנל, בניהולו המקצועי של נדב יעקובי

bottom of page