top of page

מאורעות שרלרואה: מספיק עם התירוצים

מאת יונתן יניס| מסע ההרס העצמי של בית"ר החל כבר מזמן, אי שם בתקופת ארקדי גאידמק והגיעה לשיאה ביום חמישי האחרון בבלגיה.

ארגון לה פמליה הצליח להוציא סמלים כמו איציק קורנפיין, אריאל הרוש מן המועדון תוך שימוש רב באלימות. מספיק לשמוע סמלים גדולים של המועדון כמו אלי אוחנה בימים האחרונים בשביל להבין כי "הגיעו מים עד נפש", ואם לא ישימו לקיצוניים האלה סוף, יכול להיות שלמועדון הענק הזה יהיה סוף עגום.אז נכון שגם חלק מן הקהל הבלגי התנהג בצורה מבישה ומגעילה, אבל אם אוהדי בית"ר חושבים שבאלימות וקריעות גזעניות  חזרה הם ישנו את דעתם, ,הם טועים טעות מרה, ובמקרה הטוב ביותר מדובר בשני חבורות בריונים וגזעניים שרבים למי יש "גדול יותר". במקרה הגרוע יותר יכול להיות שהוספנו עוד מאות אנשים לרשימת שונאי ישראל.

חשוב להדגיש שלא מדובר בכל הקהל הבית"רי, וזה בדיוק הסיבה שאני לא מקבל את כל הטענות כי "הם התחילו", " הם קראו קריאות אנטישמיות", כי מן הסתם לא מדובר בכל הקהל הבלגי. לא ניתן להשתמש באותו תירוץ רק לצד אחד, ובאמת שאני מבין כי יש קהל מסוים שגם היה בסדר. אבל  בואו לא נהיה תמימים לרגע, לא מדובר הפעם בקומץ קטן, מדובר בקומץ די גדול.

לה פמיליה במפגן תמיכה, המונח "קומץ" נכון?


עכשיו נדבר קצת על השחקנים, אני לא יודע אם האווירה המכוערת הכריעה את שחקני בית"ר.  הרבה לפני האדומים, היה משחק ברוטאלי ביותר של הצהובים ובכלל לא זכורים לי הרבה תצוגות ברוטאליות במשחק של קבוצה כלשהי. לא יודע מה קרה, מה היו ההוראות, האם הקריאות של קהל שרולאה השפיעו אליהם, אבל בטוח ששחקני שרלרואה לא הגיעה להם, הכאסח שהם ספגו משחקני בית"ר. אין לדעת אם משחק קצת יותר אחראי של שחקני בית"ר היה מסיים את המשחק בתוצאה טובה יותר, ועונש כספי על זריקת האבוקות, כי לא בטוח שזריקת החפץ הייתה מתרחשת.

כך אנו מגיעים לאירוע המצער של זריקת החפץ על שוער שרלרואה. ולבושה של השחקנים שעוברים ליד השוער ולא שואלים לשלומו בדרך ליציע ה"בושה", ומחיאות הכפיים ליציע שפשוט קשים לי לצפייה. הדבר האחרון ששחקני בית"ר היו צריכים לעשות הוא להודות ליציע של אוהדיה, רגע אחרי שמישהו זרק משם חפץ שפתח את ראשו של שוער שרלרואה.

אני מקווה שמועדון בית"ר ירושלים ישרוד את התקופה הקרובה, כי הוא מועדון יקר בכדורגל שלנו. המועדון הגדול של הבירה חייב להישאר בכדורגל שלנו, אבל באמת שחייבים לנקות משם את הקהל הקיצוני. זה לא משהו שהאוהדים האמיתיים יכולים לעשות, המשטרה ומערכת המשפט הם היחידים שיכולים להיכנס בחוליגנים האלה. כמו העונש שפוהד קיבל לאחרונה על מעשיו בדרבי התל אביבי, כך גם צריכים להיענש האחראים לאירועים של יום חמישי.

לכל האוהדים של בית"ר שעדיין לא מסכימים איתי ומאשימים עדיין את אוהדי שרולאה והתקשורת הישראלית, האם 40 האבוקות שנזרקו, לא היו נזרקים אם האוהדים הבלגים היו מתנהגים בהתאם. מספיק להתנהג כל הזמן כנרדפים ולפעמים עדיף להתנהג בחוכמה במקום להיות צודק, אם בכל זאת עוד לא שכנעתי.

bottom of page