top of page

מותר לנו לחלום / ספיר נדלר

העונה נפתחה אתמול בצורה רישמית עם המפגש בין מכבי חיפה להפועל תל אביב. סמי עופר הפך לסיר לחץ והתמלא לגמרי, האווירה הייתה מושלמת, בדיוק כמו שצריך במחזור פתיחה. גם הירוקים, וגם האדומים כבר שנים לא מספקים את הסחורה במסגרת הליגה – אך למפגש הזה הגיעו הקבוצות עם משב רוח מרענן שמלווה אותן.

אווירה מושלמת. הקהל הירוק. צילום: אורטל דהן זיו


אם לפני שבועיים שלושה היינו שואלים את אוהדי הקבוצה הירוקה לגבי תחילת העונה הנוכחית, אף אחד לא היה עונה בצורה אופטימית. קבוצה ללא מאמן, בלי רכש ועם המון הבטחות שנראות כמו סיסמאות מיותרות. אבל בדיוק שבוע לפני המחזור הראשון, המועדון כינס מסיבת עיתונאים והכריז על החתמת שני שחקנים חדשים, קשרים, קאמיל ואצק ורועי קהת. אין ספק, לאחרון היו הצעות מעוד קבוצות בארץ, אך הוא העדיף להגיע למכבי חיפה. כעת – במועדון מצפים מקהת לקחת אחריות ולהוביל את הקבוצה, במועדון הרגישו שבדיוק כזה שחקן היה חסר להם בסגל. באותה מסיבת העיתונאים, הוצג גם המאמן החדש של הקבוצה, רנה מולנסטיין. ההולנדי תפס את מקומו של רוני לוי. כשהאחרון הגיע לסמי עופר הוא החל לבצע ניקוי אורוות במכבי חיפה, מבלי לשים לב – רוני לוי היה הסוס האחרון שנאלץ לעזוב. כבר מיום עזיבתו של רוני לוי, ניתן היה להרגיש בשינוי בקבוצה. השקט שהתחיל להיות סביבה, בזכות המנכ"ל החדש, אסף בן דוב, היה הדבר שהכי חסר לקבוצה הזו. החתמות שקטות נטולות התערבות תקשורתית, שחקנים שלא מדליפים לתקשורת ולא יוצרים המולה בחדר ההלבשה – אין ספק שזוהי השפעה של איש השב"כ לשעבר, אסף.

רנה מולנסטיין. רוח של שינוי. צילום: אורטל דהן זיו.


התנהלות נכונה מהצוות הניהולי, לעולם תשפיע על שאר הקבוצה ואתמול חווינו לראות את זה על המגרש. שחקנים שלובשים את החולצה הירוקה ובאמת נלחמים עבורה. אין ספק שהלחימה הזו זה הדבר שהיה הכי חסר לקהל החיפאי, לא מעט אוהדים הצהירו שיעדיפו שמכבי חיפה תפסיד אבל שתראה מלחמה על המגרש מאשר לחוות שוב ושוב משחקים נטולי עניין עם שחקנים שאיבדו את כל שמחת חיים בקבוצה הזו.

דורשים קודם לחימה. פלט חוגג. צילום: אורטל דהן זיו


המחזור הראשון נפתח בהתרגשות עבור כל אוהד חיפאי באשר הוא, תצוגת עידוד מרשימה ויציעים מלאים עד אפס מקום ליוו את המשחק עד הסיום עם הניצחון המיוחל. אולי כל אלו הם שהובילו וגרמו לשלושה שחקנים להפתיע במיוחד. פיראס מוגרבי שעד תחילת העונה לא באמת הראה יכולות מרשימות, אתמול חתם את העובדה שחולצת ההרכב הרבה יותר ממגיעה לו, לא נתן מנוחה הכי קטנה לחוליית ההגנה של הפועל תל אביב. הפתעה נוספת, שאולי תעלה חיוך על פניו של תור, הוא גארי קגלמאכר. קהל שלם של אוהדים שהכניס אליו ללב את הקשר נטע לביא, לא השלים עם העובדה שנטע על הספסל וגארי הוא זה שפותח על חשבונו של תגלית העונה, אבל גארי הוכיח שהוא מסוגל להחזיק את עמדת הקישור ברמה גבוהה מאד. אולי רוטציה זה אחד הדברים שהיו חסרים בקבוצה? ושחקן נוסף שמגיעה לו מחמאה או שתיים הוא אוהד לויטה. מהרגע שיצאה אל התקשורת ההודעה שולדימיר סטויקוביץ' מוקפא, כולם הרימו גבה, איך יכול להיות שמכבי חיפה רוצה שינוי אבל בונה על אוהד לויטה כשוער ראשון? כבר מספר משחקים שהוא מוכיח לכולם שהוא יכול להגיע רחוק מאד. אחרי פגרה סקפטית במיוחד עבור האוהדים, ניתן רק לקוות שצוות ניהולי חדש, צוות מקצועי זר, רוטציה והמשכיות הם אלו שיעשו את השינוי שכל כך ציפו לו. אז אולי אין אירופה, אבל לחלום מותר – ובגדול. 

מותר לנו לחלום. תמונה: האתר הרישמי.


bottom of page