top of page

מחזור 5 באלופות – הכרעות

מאת טל גורן | מחזור חמישי בליגת האלופות בפתח, מסי ישבור את שיא הכיבושים? כל המשחקים, כל הנתונים בפנים

צסק"א מוסקבה-רומא (ג' 19:00)

המשחק המוקדם של הערב מפגיש ברוסיה, את האלופה הרוסית נגד סגנית האלופה האיטלקית שמגיעה בכושר מצוין. קשר נבחרת ישראל ביברס נאתכו לא צפוי לשחק בגלל פציעה, אבל גם כך יש לרוסים סגל מצוין כשאלן דז'גוייב צפוי לפתוח במקומו.

לא ישחק.


רומא מצד שני מגיעה לאחר ניצחון קשה 2-1 על אטאלנטה בליגה ביום שבת האחרון. רומא תחסר את שחקני ההגנה ואסיליס טורוסידיס היווני,מאייקון הברזילאי ומביווה הצרפתי. במחזור הראשון הביסה רומא באולימפיקו את צסק"א בתוצאה 5-1 וניצחון נוסף ברוסיה יעלה אותה לשלב הבא במידה ובאיירן לא תפסיד למנצ'סטר סיטי.

תחזית: x

מנצ'סטר סיטי-באיירן מינכן (ג' 21:45)

ללא ספק מדובר במפגש הכי מעניין במחזור החמישי. סיטי מדשדשים בליגה ולמרות ניצחון דחוק על סוונזי בשבת האחרונה, לא מציגים יכולת ובנוסף לזה הם מגיעים לחוצים בידיעה שהפסד יסיים את העונה האירופית שלהם, מוקדם ממה שקיוו.

בנוסף סיטי מגיעים למשחק ללא השחקן הכי משמעותי שלהם יאיא טורה, כשגם אדין דז'קו ודוד סילבה עדיין בספק מנגד הבאוורים משייטים בקלות לאליפות שלישית ברציפות, וכל שבוע הם רק מגדילים את הפער בצמרת הגרמנית. בנוסף הם כבר הבטיחו את העלייה שלהם לשמינית הגמר מהמקום הראשון. הגרמנים יחסרו במשחק את הקפטן פיליפ להאם שנפצע וייעדר תקופה ארוכה, לעומת בסטיאן שווינשטייגר עשוי לחזור ולפתוח בהרכב של גוארדיולה שאמור להעלות הרכב של מחליפים בתקווה שרצף הניצחונות יישמר.

תחזית: 1

שאלקה-צ'לסי (ג' 21:45)

צ'לסי תפגוש לראשונה את המאמן שלקח איתה את ליגת האלופות ב-2012 רוברטו די מתאו. הקבוצה של מוריניו שנמצאת בכושר מצוין ומוליכה את הליגה אנגלית בגדול, ועדיין לא הפסידה העונה בשום מסגרת יודעת שנקודה אחת תספיק לה כדי להבטיח את העלייה לשמינית הגמר, מנגד שאלקה חייבת ניצחון כדי שבמחזור האחרון היא תהיה תלויה בעצמה.

תחזית: x

אפואל ניקוסיה-ברצלונה (ג' 21:45)

בארסה תגיע למשחק אחרי נקודת ציון הדרך ההיסטורית שקרתה ביום שבת – ליאונל מסי שבר את שיא ההבקעות בליגה הספרדית, ומחר הוא ירצה גם לשבור שיא ההבקעות בליגת האלופות שעומד על 71 שערים של ראול. ברצלונה עדיין מקווה לסיים ראשונה ותהיה חייבת לנצח בקפריסין כדי שיהיה לה סיכוי שזה יקרה במחזור האחרון אז היא תארח את פריס סן ז'רמן. מנגד אפואל ניקוסיה שמעולם לא ניצחה יריבה ספרדית עדיין חולמת על המקום השלישי שמוליך לסיבוב הנוק אאוט של הליגה האירופית.

ישבור עוד שיא?


תחזית: 2 אתלטיקו מדריד-אולימפיאקוס (ד' 21:45)

אלופת ספרד, אמנם הפסידה ביוון בסיבוב הראשון אך נמצאת בעמדה מצוינת לעלות לשמינית הגמר אם תנצח בויסנטה קאלדרון בהפרש לש 2 שערים ומעלה. מנגד אולימפיאקוס תגיע לספרד כדי לנסות ולחלץ משהו, כדי שיהיה לה סיכוי למחזור האחרון, אז היא תארח את הקבוצה החלשה בבית מאלמו השבדית.

תחזית: 1

מאלמו-יובנטוס (ד' 21:45)

האלופה האיטלקית שקורעת את הליגה האיטלקית, עדיין לא מביאה הצלחה זו לידי ביטוי בליגת האלופות, כשעונה שעברה היא אפילו לא עברה את שלב הבתים. היא אמנם כרגע מדורגת במקום השני בבית אך אם תופתע בשבדיה היא עשויה למצוא את עצמה בצרות רציניות כשבמחזור האחרון תארח את אתלטיקו מדריד.

תחזית: x

ארסנל-בורוסיה דורטמונד (ד' 21:45)

הלונדונים של ונגר נמצאים בתקופה רעה מאד לאחרונה, שהתבטאה בהפסדים לסוונסי ולמנצ'טר יונייטד בתוצאה זהה 2-1, והם מקרטעים מתחילת העונה גם בליגה וגם בליגת האלופות אחרי שהפסידו לדורטמונד במחזור הראשון ועשו תיקו 3-3 בבית מול אנדרלכט.

למרות זאת הם בטוחים בשלב הבא וכדי לנסות ולסיים ראשונים הם יהיו חייבים לנצח בבית את בורוסיה דורטמונד. הגרמנים שנמצאים בעונת שפל בליגה ומדורגים בתחתית – גם איבדו לאחרונה את מרקו רויס שהיה חשש כי סיים את העונה, אך לבסוף יחזור בתחילת 2015. למרות זאת בליגת האלופות הם עם מאזן מושלם ועם 12 נקוודת בראשות הבית.

תחזית: 1

באזל-ריאל מדריד (ד' 21:45)

אלופת אירופה מגיעה בכושר פנטסטי כשיום שבת הם רשמו ניצחון 14 רצוף בכל המסגרות (4-0 על אייבר) והם מתקרבים לשיא הניצחונות הרצופים שלהם מתקופת מוריניו שעומד על 17. גם כריסטיאנו רונאלדו נמצא בכושר פנטסטי והבקיע כבר 20 שערים בליגה ב-11 משחקים בלבד.

ישברו את שיא הניצחונות?


מנגד האלופה השוויצרית מגיעה כשהיא מוליכה את הטבלה בשוויץ ב-2 נקודות והיא יודעת שסנסציה במגרשה מול אלופת אירופה יכולה לשלוח אותה לשמינית הגמר.

תחזית: x

לודוגרץ-ליברפול(ד' 21:45)

המרסיסיידרס נמצאים בתקופה שפל העונה, דווקא לאחר העונה הכ"כ מוצלחת שלהם אשתקד. העונה העגומה שלהם הגיעה לשיא ביום ראשון כשהפסידו לקריסטל פאלאס הקטנה 3-1, דווקא לאחר שכבר הובילו. גם בליגת האלופות הם לא מלקקים דבש והנצחון היחיד שלהם העונה בליגת האלופות הושג נגד אותה לודגרוץ במחזור הראשון.

חייבים ניצחון.


אם ליברפול עוד חושבת על לעלות לשמינית היא תהיה חייבת רק ניצחון. מנגד אלופת בולגריה יודעת שאם היא רוצה להמשיך לחלום על סיכוי תיאורטי וסנסציוני ועלייה לשמינית היא תהיה חייבת להפתיע את האנגלים המאוכזבים.

תחזית: 1

bottom of page