top of page

מלפפוני ינואר

מאת רז נבון | קצת סדר לפני חלון העברות הקרב ובא, מי פנוי, מי יגיע לאן, ולמה

בשעה טובה ומוצלחת הלכה והסתיימה לה שנת 2014 ושנה אזרחית חדשה נכנסת. ומה קורה כשמתחילה שנה אזרחית חדשה? מועד העברות של ינואר בכדורגל שלנו נפתח מחדש ואיתו חוזרות השאלות הישנות הרגילות. איזה לגיונרים יחזרו לארץ? איזה זרים יעזבו?, האם יואב כץ יפתח את הארנק? ומי תהיה הקבוצה הבאה בקריירה של דודו ביטון?. אז רגע לפני שפנקסי הצ'קים נפתחים, הדולרים נשפכים ואיזי שירצקי קונה עוד שחקן בשבע שקל ומוכר אחרי שנתיים במיליון יורו. הנה כמה שאלות מעניינות חדשות לקראת ינואר הקרוב.

הפעם יענקלה לאן?

מלך הספינים של ינואר הוא ללא ספק נשיא מכבי חיפה יענקל'ה שחר. מדי שנה, לקראת דצמבר מתחילים להיזרק לאוויר כל מיני שמות נוצצים ומבטיחים, של כל השחקנים המובילים בארץ כאופציות לחזק את המועדון הירוק של האיש הכול יכול בביצה המקומית. רק שעם מסתכלים קצת על העובדות, בסוף זה תמיד נגמר בזרים בינוניים במקרה הטוב או מביכים במקרה הרע, כמו דניאל ססארץ', דניאל הבר, סעדאת בוקארי או תאמאש פרישקין.

גם בתקופה האחרונה מדווחים בקשורת מדי שבוע על שחקנים בכירים בהם מעוניינים הירוקים. שכטר, תמוז, כיאל ואלירן עטר הם רק חלק מהרשימה הארוכה. אך האם דווקא הפעם, יענקל'ה, שלא אוהב לשלם משכורות למנודים יפתח את הכיס? או שעוד פעם נקבל שחקנים סטייל אייל שטרכמן נוחתים בכרמל? בכל מקרה אל תגידו שלא הזהרנו אתכם.

זה רק פלסטר, יענק'לה. צילום: אורטל דהן זיו


מי "תגנוב" את אלירן עטר?

המלפפון הלוהט של ינואר הקרוב, זה שמושך את רוב תשומת הלב התקשורתית ומשגע את כל קבוצות הצמרת הוא אלירן עטר. מי שהיה לפני שנתיים שחקן העונה ומלך השערים למי ששכח, לא מוצא את עצמו מתחילת העונה בריימס הצרפתית ויחזור בקרוב לארץ, השאלה רק לאיזו קבוצה. מכבי ת"א שמחזיקה עליו בזכות ראשונים לא מעוניינת ואחרי שספינים תקשורתיים כבר שלחו את עטר למכבי חיפה (אפרופו חיפה והספינים), כעת נראה שיש שלוש קבוצות שנמצאות ב"מרדף" אחרי השחקן עם העבר הבעייתי .

הפועל ב"ש בית"ר ירושלים וכמובן הפועל ת"א שרוצה להחזיר למכבי על מקרה זהבי ולעשות "כיפה אדומה" למי שהיה פעם יקיר האוהדים בצהוב. באופן מפתיע, דווקא הפועל ת"א המתפרקת שבקושי מסוגלת לשלם בזמן את המשכורות של אלמדון ואבו אל היג'א נראית כמועמדת הבכירה ל"לחטוף" את החלוץ ולבצע את ה"גניבה" של ינואר, עם או בלי ההסכמה של המנג'ר ברקוביץ'.


כך שיש סיכוי גבוה מאד שעטר, שגדל בשכונת יד אליהו והתחיל את הקריירה בשכונת התקווה ינסה לשקם אותה בשכונה שהולכת בהפועל. ועוד שאלה קטנה למקרה שעטר אכן יעבור ללבוש אדום, אחרי ששנים שרו לו בבלומפילד את השיר הדוחה "אלירן שודד זקנות" מה ישירו לו הפעם החברה האדומים משער 5? אולי "אלירן החזיר ת' תיק"?

אלרואי כהן יחזור לשחק כדורגל?

אין ספק שהעברה הכי כושלת בהיסטוריה של ינואר, היא העברתו של אלרואי כהן להפועל תל אביב לפני ארבע שנים. 800 אלף אירו פלוס 20% מהמכירה של איתי שכטר (שמוערכת ב2.5 מיליון אירו) שילם היו"ר דאז מוני הראל על הקשר בן ה22, שהגיע בעסקת חבילה יחד עם אשתו המהממת, הדוגמנית שיר אלמליח. "פראיירים לא מתים" כמו שאומרים.

מי שגזר את הקופון ועד היום צוחק כל הדרך אל הבנק הוא איזי שירצקי האחד והיחיד. האיש החזק באיתוראן תמיד נחשב לסוחר ממולח, כזה שמסוגל למכור פריזר לאסקימואים, רק ש "בובל" כזה כמו שהשחיל לאדומים מוולפסון בתחילת 2011 גם איזי לא דמיין בחלומות הכי ורודים. עם כל הכבוד לשיר אלמליח (ו-וואלה יש הרבה כבוד), אלרו מעולם לא היה קרוב אפילו להצדיק את הסכומים המופרכים.

בשנתיים וחצי באדום הציג יכולת בינונית, כשבאחרונה הוא גם הסתכסך עם ההנהלה ובילה את רוב הזמן ביציע. בעונה שעברה הוא התייבש על הספסל של מכבי פ"ת ושותף רק בשמונה משחקים בלבד. מאז הכשלון אצל הלוזונים המניות של כהן במסלול התרסקות. לקראת ינואר הקרוב, מעניין לראות עם כהן יחזור לשחק כדורגל כשספק גדול עם יצליח למצוא קבוצה בליגת העל. הרי חוץ מהעובדה ששירוש היפיפייה תשב לידך ביציע, אין שום סיבה הגיונית לבעלים בליגה הראשונה לשים את הכסף על השחקן המתדרדר.

נ.ב. עם למישהו יש מושג איפה שיחק עד עכשיו אלרואי כהן הוא יותר ממוזמן לפנות למערכת. לשיר אלמליח הפתרונים.

האם בן שהר לא יחליף קבוצה?

מאז ומתמיד היה נחשב בן סהר (היום כבר בן שהר) לכישרון גדול בקנה מידה ישראלי, רק שבשנים האחרונות, הילד ממודיעין עושה כמעט הכול כדי לחרב לעצמו את הקריירה.

מי שתמיד עמדה מאחורי קבלת ההחלטות השגויה של הבן היא אמו הקשקשנית בתיה, אולי הבן אדם היחיד עלי אדמות שנותן פייט ראוי על תואר "ההורה המציק" ליעקב בוזגלו. כשהוא עובר 11 קבוצות בשמונה השנים האחרונות, שהר כבר היה נראה בדרך הבטוחה לשבור את "שיא הקבוצות לשחקן" של עופר שטרית.

רק שבחצי השנה האחרונה נראה ששהר מצא סוף סוף את מקומו. הוא משחק באופן סדיר מתחילת העונה בוילם וו ההולנדית, נמצא בכושר טוב כבר תקופה ובעצמו מעיד שזו העונה הכי טובה שלו מאז הפועל תל אביב.

לקראת ינואר הקרוב, יש סיכוי סביר שאחרי ארבע שנים, שהר יסיים מועד העברות מבלי להחליף קבוצה, ואולי יתחיל לממש סוף סוף את הפוטנציאל. ככה אנחנו נוכל להרוויח שחקן מוביל בנבחרת ישראל וגם קצת שקט מאמא בתיה.

לסיום, כבר בשבועות הקרובים נקבל את התשובות לשאלות המעניינות באמת של ינואר. כי הרי בינינו, שינויים גדולים לא יקרו, כי רוב השחקנים שמגיעים לכאן באמצע העונה לא באמת עושים את ההבדל בקבוצות שלהם, רובם מגיעים לא בכושר ורק נסו להיזכר מתי קרה שקבוצה התחזקה בינואר והפכה מקבוצת אמצע טבלה לכזו שמתמודדת על האליפות?

הכותב הינו תלמיד במכללת ספורט פאנל בניהולו המקצועי של נדב יעקבי 

bottom of page