top of page

מציאות אחרת / גבי גל

תהליך: ”סדר הפעולות הנדרש או הדרך שיש לעבור כדי להגיע לתוצאה הרצויה”.

זה בעצם מה שהמועדון משדר ומעביר לכולנו מתחילת העונה.

אולי אנחנו חורשים קצת על המילה ויש כאלה שכבר אומרים שזה תירוץ, אך נרצה או לא, זו המציאות והקבוצה בהחלט בתהליך. אם נקרא את המשפט שוב ושוב, יהיה קל יותר להבין מה הכוונה העיקרית.

אחרי שהליגה חזרה מפגרת הנבחרת, כולנו ציפינו לקבל קבוצה רעננה יותר, שתציג כדורגל שוטף ובטח תנצח ותוסיף 3 נקודות חשובות כדי שפתיחת העונה תיראה טובה עד כמה שאפשר.

אז לא בדיוק כך היה והמשחק נגד בני יהודה הוכיח שיש לנו עוד הרבה מה לשפר.

שער ראשון העונה צילום: ספורט 5


אם נתמקד בשינויים שהיו בהרכב, אפשר לציין לטובה את ההופעה של גילי ורמוט.

השחקן, שהיה בכותרות לאחרונה והשמועות על עזיבה ריחפו מעליו, הוכיח שבהחלט יש לו מה לתת ולשפר במשחק של מכבי חיפה והחלק ההתקפי הרבה יותר יצירתי ומעניין יחד איתו.

בנוסף, קמיל ואצ'ק היה נוכח בכל מקום במגרש, מסירות ותנועה וכמה בעיטות שבהחלט היו טובות וסיכנו את שער היריבה.

הופעת בכורה נוספת בהרכב העונה שייכת למריו מוסה, המגן השמאלי שהצטרף לפני 10 ימים וכבר קפץ למים העמוקים. במשחק אחד אי אפשר לראות הכל, אך ניתן להבחין בשחקן שתוקף ושותף מלא בחלק ההתקפי, אך עדיין עשה פה ושם טעויות שכיאה לשחקן שעוד מתאקלם הגיוני שיקרו. מהצד השני, זכינו לראות את גארי קאגלמכר מוצב בעמדת המגן הימני, עוד נקודה שעיניינה רבים מאיתנו ואפשר להגיד שהוא גם הצליח לעשות את העבודה, יותר בחלק ההגנתי ועדיין יש מה לשפר בחלק ההתקפי.

מה שיותר מדאיג כרגע, לאחר 3 מחזורים זו ההגנה שעדיין לא מצליחה להתייצב כפי שהיינו רוצים לראות. חסרונו של ואליינטה הורגש, כאשר איעד חבשי עלה בהרכב במקומו ולא ממש התבלט ובנוסף לכך, משחק לא טוב של דקל קינן, מה שגרם להרבה חורים ומצבים מסוכנים של בני יהודה ליד שערו של לויטה.

וואצ'ק, פשוט רכש טוב! \ צילום: האתר הרשמי


בכל הקשור למשחק ההתקפה שלנו, יכול להיות שאפשר להיות רגועים יותר. ברגע שההגנה ומרכז המגרש יתייצבו ויתרגלו זה לזה, גם שחקני ההתקפה יוכלו להנות. אסור לשכוח שיש הרבה שחקנים חדשים, רובם לא היו פה בעונה שעברה ועדיין יש התאקלמות וחיבור הגיוני כמו בכל קבוצה חדשה.

אז נכון, כבשנו רק 2 שערים בשלושה משחקים, אבל אפשר לראות שיש בהחלט למה לצפות.

אולי לא הצלחנו לסיים את המחזור השלישי עם 9 נקודות ו-100% הצלחה, אך לפחות אף אחד לא חי באשליה כלשהי, כולם מודעים ליכולת הקבוצה אל מול התוצאות ועדיין, ההרגשה היא שדברים משתנים ממה שהורגלנו אליהם בשנים האחרונות ויש פה עם מה לעבוד ולמה לצפות.

התייחסות נוספות לנושא העיקרי תחת השם "תהליך": יש המון תגובות גם לצד החיובי וגם לצד השלילי וזה בסדר. אך חייבים לזכור שהכל כל כך טרי ואי אפשר לצפות שהכל יקרה כל כך מהר.

כולנו רוצים לראות קבוצה ששוטפת את המגרש, מאיימת על היריבה, כובשת ומנצחת, אך זה לא יכול לקרות לאחר שלושה מחזורים וסביר להניח שגם לא אחרי 10 מחזורים.

אז כמו שאומרת ההגדרה, יש סדר פעולות נדרש על מנת להגיע לתוצאה הרצויה!!!

bottom of page