top of page

מריו מנדז'וקיץ'-תחליף ראוי לדייגו קוסטה? / ארי שטרן

קוסטה עזב את אתלטיקו, ולבאנדובסקי הגיע לבאיירן, מנדז'וקיץ', שמאבד את מקומו בהרכב לפולני מחליף את דייגו קוסטה, שלקח על גביו את אתלטיקו בעונתה המדהימה. אז עכשיו השאלה הגדולה, הגדולה היא, האם החלוץ הקרואטי שכבש 33 שערים בקריירה שלו בבאיירן, יכול למלא את מקומו של כוכב האלופה? טורו של ארי שטרן.


שם מלא: מריו מנדג'וקיץ'

תאריך לידה: 21 במאי 1986עמדה: חלוץקבוצה: אתלטיקו מדרידקרואטיה

מריו מנדז'וקיץ' נולד ביוגוסלביה ב-1986, התחיל את הקריירה במועדון הנוער דיצינגן הגרמנית. ב-2007 עשה את הצעד הגדול הראשוני שלו בכך שנקנה על ידי דינאמו זאגרב הקרואטית, שם כבש 54 שערים ב-3 עונות. ב-2010 חזר לגרמניה למועדון הכדורגל ה"בינוני" וולפסבורג, וב-2012 חתם בבאירן מינכן, שנה לאחר חתימתו בבאיירן, זכו מריו וחבריו לקבוצה בתואר הגדול מכולם-"ליגת האלופות", נוסף על כך ה"בווארים" הגיעו למקום שני בצ'מפיונס, ולקחו 4 אליפויות גרמניה, את אליפות העולם לקבוצות, ועוד תארים רבים. במשך הקריירה שלו כבש "סופר מריו" 150 שערים ב-243 משחקים.

מריו מנדז'וקיץ' כובש בגמר ליגת האלופות

בנבחרת קרואטיה מנדז'וקיץ' לא זכה להצלחה רבה, כאשר ביורו הגיע פעם אחת לרבע, אך ביורו לאחר מכן עפה בבתים. למונדיאל מנדז'וקיץ' העפיל פעם אחת, למונדיאל ברזל 2014, כאשר קרואטיה עפה בבתים עם צמד בלבד של מנדז'וקיץ' בניצחון היחיד של קרואטיה על קמרון-4-0, מנדז'וקיץ' יוכל להתנחם בהדחה, בכך שחבריו לקבוצה-באיירן, זכו במונדיאל עם נבחרת גרמניה. איש לא יכול להאשימו במצב הנבחרת, כאשר הסגל בינוני, הכולל את הכוכבים מריו מנדז'וקיץ' ולוקה מודריץ' מריאל מדריד, עימם איבן ראקיטיץ' ועוד שחקנים בינוניים מאירופה ושאר העולם.

מריו מנדז'וקיץ' ביורו 2012 במדי קרואטיה

יש פרשנים הטוענים שעונתו המופלאה של קוסטה זאת עונה נדירה לחלוץ בינוני, אך על מנדז'וקיץ' נאמר, שזהו "חלוץ 9", "חלוץ חוד" קלאסי, והבאתו לאתלטיקו מכסה את חסרונו של קוסטה. בואו נתעלם לרגע מהפרשנים, ז'וז'ה מוריניו מאמנה של צ'לסי קנה את קוסטה במכיר גדול של 32 מיליון לי"ש. לעומת זאת מנדז'וקיץ' הובא ב-22 מיליון לי"ש, אז כנראה שמוריניו יודע "קצת" יותר מאיתנו. ואם לא די בעזיבת דייגו קוסטה, גם הכוכבים טיבו קורטואה, פיליפה לואיז, אדריאן לופז, טיאגו, סוסה, אוליבר טורס וסרחיו אסנחו עזבו, כך שהבאת מריו מנדז'וקיץ' לאתלטיקו חשובה פי כמה, אך בל נשכח, שרק אחרי שכוכבים כמו קון אגוארו, דייגו פורלאן ורדאמל פלקאו עזבו, אתלטיקו לקחה אליפות.

בדיקות לפני החתימה בספרד

לסיכום, בהתחשב בעונה שחלפה לה, מנדז'וקיץ' לא תחליף לדייגו, אך אין לפסול את הקרואטי, מנדז'וקיץ' בעל קריירה עשירה ומכובדת, והוא יכול להצליח גם במדי אתלטיקו. לבאיירן לפחות הוא לא יחסר, כאשר הם הביאו את הסוקרר הפולני רוברט לבאנדובסקי מהיריבה דורטמונד.

bottom of page