top of page

כל יום משחק עונה

שנת 2022 רק הגיעה אלינו וכבר ביום שני מגיע לו הקלאסיקו הישראלי, מכבי חיפה אלופת המדינה תארח בסמי עופר את מכבי תל אביב. המשחק הגדול הזה משפיע על אוהדי הקבוצות כבר כמה ימים לפני המשחק והמתח ניכר.


בשביל ספיר ונוגה אומר, הגרים בקיבוץ יפעת שבעמק יזרעאל, כל יום הוא משחק עונה. ספיר שגדל בתל אביב, אוהד את מכבי תל אביב כבר מגיל צעיר מאוד, "גדלתי ביד אליהו, וגדלתי לתוך זה. אבא שלי היה מנוי ואני זוכר את עצמי מגיל 5-6 במשחקים. בשנת 95-96 הייתי בגמר הגביע של עונת הדאבל".

נוגה, סטודנטית לסיעוד, גדלה בקיבוץ יפעת. "האהדה למכבי חיפה היא טבעית אצלנו בקיבוץ, למרות שיש גם כמה אוהדי הפועל. סבא שלי היה לוקח את אחי איתו למשחקים ואחי הדביק אותי "במחלה הזו" שנקראת מכבי חיפה. מאז 2007 שהייתי בכיתה ז' אני מנויה עד היום, חוץ משנה אחת של הפסקה בגלל הטיול לדרום אמריקה".





כיום הזוג אומר, שהתחתן לאחרונה גר בקיבוץ יפעת. "לכדורגל יש חלק ממש גדול בחיינו" הם מספרים ביחד. "כל שבת יש משחק, הטלוויזיה בבית פתוחה כל היום על כדורגל, אנחנו לא רואים בבית שום דבר אחר. זה בעצם מה שחיבר בנינו בהתחלה למרות שהאהדה היא לקבוצות יריבות" מספרת נוגה.

ספיר, חבר בפאנל של פודקאסט "האנליסטים מכבי תל אביב" מוסיף ש"בכל יום של משחק אנחנו אומרים להתראות לכמה שעות, וכל אחד נוסע לאצטדיון שלו. לפעמים אנחנו חוזרים שמחים ולפעמים עצובים"


בחתונה של הזוג, שנערכה לפני כחודש, נאסר על המוזמנים להביא סממנים ירוקים או צהובים. "בחדר שלנו יש צעיפים של שתי הקבוצות, אך הסלון הוא נייטרלי אין בו צהוב או ירוק. הצעתי לספיר שנצייר סמל של מכבי על הקיר ונשאיר אותו בלי צבע כדי שיהיה נטרלי, הוא לא הסכים".


כשחשבו על זה לעומק, הזוג לא מצא קבוצה אחת ששניהם אוהדים באף ליגה בעולם, למעט נבחרת ישראל, "אנחנו הולכים ביחד למשחקים של הנבחרת בסמי עופר, זו אווירה אחרת".


לזוג הצעיר עוד אין ילדים אך לשאלה באיזה קבוצה יבחרו ילדיהם בעתיד קיבלתי תשובות ברורות, "כל אחד ימשוך לכיוון שלו, אנחנו נלחם על זה" אומרת נוגה. מיד אחריה הוסיף ספיר" אל תשכח שיש את שאר המשפחה המורחבת, כל משפחה תמשוך לקבוצה שלה".


לקראת המשחק הגדול ביום שני, שאלתי את ספיר ונוגה באילו תחושות הם מגיעים למשחק- ספיר- "אני לא מגיע אופטימי. מכבי חיפה קבוצה הרבה יותר טובה מאיתנו. יש תקווה קטנה כי המאמן החדש משחק בשיטת משחק שעוד לא ראיתי בארץ, 3-4-3 ואולי ככה נצליח להפתיע. אבל מבחינת הסגל עצמו רוב השחקנים אצלנו יהלומים לא מלוטשים, בזמן שאצל מכבי חיפה השחקנים כבר בשיאם. בשורה התחתונה, אני לא רגוע" בצד הירוק של הזוג, נוגה מספרת- " אני נורא רוצה להיות אופטימית. אבל בכל פעם שאנחנו משחקים מולם קשה לי. בכל משחק מולם השחקנים שלנו מאבדים את זה, יש להם בלאק אווט, אנחנו לא משחקים כדורגל כמו שאנחנו רגילים לשחק כשאנחנו נגד מכבי תל אביב. זה בארבע השנים האחרונות זה המשחק שאני מגיעה אליו הכי אופטימית, אבל עדיין אני די פסימית".



הזוג טוען שלפני המשחק אין בניהם הרבה מתח, "אנחנו מתווכחים רק על שעת היציאה למשחק, ספיר רוצה לצאת מאוחר ואני רוצה לצאת מוקדם כי אין חנייה. במהלך המשחק כל אחד יושב ביציע הקבוצה שלו, אחרי המשחק חוזרים ביחד הביתה".


ביקשתי מספיר ונוגה לתת לי את ההימור שלהם על תוצאת הסיום של המשחק, "2-1 למכבי חיפה", אומר ספיר, "בפודקאסט "האנליסטים מכבי תל אביב" אמרתי 2-1 למכבי תל אביב". "לצערי יגמר 1-1" זו דעתה של נוגה שמוסיפה, "יש לנו כל מיני התערבויות על משחקים, מי יעשה כלים או יעשה כביסה, ההתערבות על שני היא כפולה, מי שטועה עושה גם כלים וגם כביסה ביחד למשך שבוע".

זה לא היה פשוט, גרר הרבה וויכוחים וטענות לכאן ולכאן, אבל הצלחנו למצוא את ההרכב הטוב ביותר של שתי הקבוצות לדעתם של ספיר ונוגה אומר-


bottom of page