top of page

משלוש יוצאת אחת

מאת בר ברומר |הליגה הספרדית נכנסת לישורת האחרונה של העונה ומספקת את סיום העונה המותח ביותר מזה שנים.

אחרי שפתחה את העונה בסערה ושרפה כל מגרש בספרד כולל 4-0 לוהט בסנטיאגו ברנבאו שהלבנים ממדריד ירצו לשכוח, ברצלונה לפתע התרסקה במספר שבועות, ארבעה הפסדים בחמישה משחקים וברצלונה כמעט והחריבה את כל מה שבנתה. הפער שעד לא מזמן היה נראה בלתי ניתן לגישור (10 נקודות מריאל ו9 נקודות מאתלטיקו) נסגר, והחלום על זכייה שנייה ברציפות בליגת האלופות לראשונה מאז הוקם המפעל נופץ עם הדחה כואבת מול אתלטיקו ברבע הגמר.

מוקדם להגיד שהעונה של ברצלונה תסתיים בכישלון שכן היא עלתה לגמר הגביע הספרדי נגד סביליה שישוחק ב22.5, ולמרות סגירת הפער היא עדיין ממוקמת ראשונה בזכות מאזן פנימי טוב יותר נגד אתלטיקו, לה מספר נקודות זהה ונקודה מעל היריבה המושבעת ריאל.

נותרו 2 מחזורים לסיום העונה בספרד והמשמעות היא שכל גול, החטאה, פציעה, נבדל ואפילו כל מסירה לא מוצלחת יכולים לשנות את זהות האלופה ולצבוע את ספרד בצבעים שונים בסוף העונה.

אם האלופה השנה תבוא ממדריד ידובר רבות על הכישלון של ברצלונה ועל איבוד אליפות מובטחת בשל שאננות ועייפות, בגלל כמות המשחקים השנה.

אך הסיפור האמיתי אמור להיות הקאמבק של המדרידאיות, הרמונטדה אותה כל כך אוהבים הספרדים, שכן ממצב אבוד הצליחו ריאל ואתלטיקו לחזור במלחמה כל הדרך אל התואר וכל זאת יחד עם עלייה לחצי גמר ליגת האלופות ואולי אף שיחזור של הגמר של 2014.

ריאל מדריד פתחה את העונה בצורה נוראית וקיבלה מכה אחרי מכה, החל מפציעות של בייל וחוסר החלטיות של רפא בניטז לגבי ההרכב, תוך איבוד חדר ההלבשה ועד להפסד 4-0 לברצלונה והדחה טכנית מהגביע על שיתופו שלא כחוק של דניס צ'רישב.

התפנית של ריאל הגיעה כאשר זידאן נכנס לתפקיד המאמן, הניצוץ בעיניים של השחקנים והרצון להוכיח את עצמם בשביל המאמן חזר. אפשר לראות איך מקבוצת כוכבים בלי כימיה, נוצר הרכב משכנע, אולי לראשונה מאז עזיבת אנצ'לוטי.

אתלטיקו מדריד לעומת זאת אף פעם לא נחשבה קבוצת כוכבים, לפחות לא ברמות של ריאל וברצלונה. על פערי התקציב הם נאלצו לפצות במלחמה על כל כדור ואגרסיביות שכל כך מאפיינת אותם מאז שסימאונה מונה כמאמן.

אי אפשר לדעת איך תיגמר העונה בספרד, ומי יחייך כשתשמע השריקה לסיום המשחק של המחזור האחרון, אבל מה שבטוח שדם ישפך על כר הדשא לפני שאחת מהאימפריות תוותר על התואר.

כותב הטור הינו תלמיד במכללת "ספורט פאנל" בניהולו המקצועי של נדב יעקבי.

bottom of page