top of page

מתכוננים לבוסניה

מאת בלוג נתחזק בינואר |  בואו נתכונן קצת לבוסניה הערב. הדבר הקריטי ביותר אצל הבוסנים במשחק הוא החלק ההתקפי. איבישביץ' ודז'קו חסרים, מה שמשאיר את בוסניה ללא חלוץ טבעי בסגל. נסתכל קצת על חוליית ההתקפה שסוסיץ' אמור לעלות, איך כדאי לשחק מול מערך כזה ונבדוק עם מי כדאי לעלות כקיצוני ימני

החלק הקדמי הבוסני הולך להיראות כך:  לפני החלוץ פיאניץ' אגף שמאל לוליץ', אגף ימין ויסקה ובחוד חאירוביץ'. איזט חאירוביץ': משחק בורדר ברמן הגרמנית, רשם העונה שמונה הופעות, ארבע מתוכן בהרכב. לא כבש או בישל. יכול לשחק בכל עמדות ההתקפה: קשר בשני האגפים, קשר התקפי, חלוץ שני או חלוץ מטרה. לא גבוה במיוחד, בניגוד לדז'קו שהיה יכול להוות איום במצבים הנייחים. חאירוביץ', שישחק בעמדת החלוץ, הוא שחקן שעושה עבודה שחורה. הוא רץ ולוחץ על חוליית ההגנה, וכדאי שגוטמן ישים דגש על הנעת כדור אחראית בחלק האחורי.

סנאד לוליץ': שחקן המפתח השני של הבוסנים בהתקפה. משחק כקיצוני שמאלי בלאציו מאיטליה. הדריבל שלו מאוד מסוכן, ולוליץ' מגיע לארץ בכושר טוב. הוא שיחק העונה 12 משחקים בלאציו, ובהם כבש פעמיים ובישל 3 פעמים. למעט אסיסט אחד, את כל הסטטיסטיקה הוא השיג בחמשת המשחקים האחרונים שלו. לוליץ' ישחק מול משומר, שכמו שכתבתי בפוסט הקודם, לדעתי לא ניחן ביכולות הגנתיות משובחות במיוחד. בנבחרת סביר להניח שהוא יקבל מגוטמן הוראות הגנתיות יותר, בהתחשב ביריבה העדיפה על הנייר. במקום גוטמן בכלל הייתי משחק עם שרן ייני כדי לעצור אותו, למרות שייני כנראה נשמר לקישור, למאבק עם פיאניץ', עליו נרחיב בהמשך. לדעתי, השילוב ייני-ביטון עדיף על משומר-ייני, אבל האחריות תוטל על הרגליים של המגן החיפאי. ניצחון כחול-לבן במצ'-אפ הזה, וישראל עושה צעד גדול ליורו בצרפת.

הולך להיות קשה.


אדין ויסקה: הקיצוני הימני הבוסני. משחק בטורקיה בבסקשאיר, בה רשם 10 הופעות, כולן בהרכב, כבש שער אחד ובישל שער נוסף. ויסקה מרבה לאיים על השער. ברוב המוחלט של המשחקים שלו בטורקיה הוא לא משלים 90 דקות וכנראה שכך יהיה גם מחר. מולו ישחק בן הרוש, ונראה שבגזרה הזאת הנבחרת שלנו סגורה טוב.

מירלאם פיאניץ': הכוכב הבוסני, קשרה של רומא. פיאניץ' צמח במץ בצרפת, שיחק שם שתי עונות ונרכש עלי-ידי ליון, השליטה הגדולה של הכדורגל במדינה באותן שנים. עבור ליון הוא שיחק במשך 3 עונות מוצלחות מאוד, בסיומן עבר לרומא, בה הוא פותח כבר עונה רביעית. במונדיאל האחרון רשם פיאניץ' בשלושת משחקי נבחרתו שער ובישול, ועד עכשיו ב-15 הופעותיו ברומא העונה הוא רושם שער ו-3 אסיסטים. פיאניץ' הוא קשר מאוד מגוון, בעל מסירות עומק מסוכנות ומדוייקות ובעיטה חזקה מרחוק. גם הוא מגיע בכושר טוב למשחק, לאחר שבראשון האחרון רשם את משחקו הטוב ביותר העונה ברומא, כשבישל פעמיים ב3:0 על טורינו. לפיאניץ' בעיטות חופשיות טובות וישראל תצטרך להיזהר מעשיית פאולים קרוב לרחבה. החלק הקדמי הבוסני אמנם איבד מהפיזיות שלו, אבל השחקנים המחליפים מהירים יותר, וישראל, עם בן-חיים האיטי, תצטרך להיזהר מהתנועה לעומק של החלק הקדמי יחד עם יכולת המסירה של פיאניץ'. זה יהיה הנשק העיקרי של הבוסנים מחר, וגוטמן נותן על זה את הדעת כשנאתכו וייני ינסו לסגור את הקשר הנהדר.

כאמור, גוטמן עולה עם המערך הנכון מול הבוסנים. הקהל שידחוף את הכחולים-לבנים והאצטדיון החדש בחיפה אמורים לתת לנבחרת פוש שיעזור להכתיב את הקצב. עם מערך הקישור המעובה ישראל צריכה לשחק בסבלנות ולנצל את הלחץ הבוסני.

המאמן סוסיץ', הרבה בעיות.


הקשר ההתקפי בצד ימין לדעתי חייב להיות רפאלוב. אני מעריך את גילי ורמוט מאוד, אבל גוטמן אמר בעצמו שאצלו ישחקו השחקנים בכושר הטוב ביותר. רפאלוב מגיע אחרי משחק ענק, אבל לא רק במשחק הזה הוא מוכיח את יכולתו. הקיצוני של קלאב ברוז' למד להביא את עצמו יותר לידי ביטוי בבלגיה. בחיפה הייתה לו בעיית העלמות, כשהוא לא הצליח לייצר יותר מכמה דקות טובות בכל פעם. היום הוא כבר יודע לקחת אחריות, משתדל לעשות עם הכדור משהו טוב בכל פעם שהוא מקבל אותו. מול ההגנה הבוסנית החסונה, רפאלוב שמורגל יותר בפיזיות האירופאית הוא הבחירה העדיפה בעיניי. גם את אופציית בוזגלו לא הייתי פוסל, כי יהיה משחק צמוד בחיפה, המגרש יהיה רטוב והרבה כדורגל כנראה לא ינראה שם. בוזגלו, עם המצבים הנייחים שלו, יכול לעשות את ההבדל.

שלא תטעו, לישראל אסור לשחק על פחות מניצחון במשחק הזה. לא כי אנחנו כל-כך עדיפים על הבוסנים, אלא כי צירוף נסיבות כזה, בו אנחנו מקבלים יריבה חבולה באצטדיון חדש, עם תוצאות לטובתנו בכל המשחקים הקודמים, לא יקרה שוב. זו הזדמנות באמת גדולה לניצחון, שמעבר לנקודות ייתן נוק-אאוט מוראלי ליריבה האירופית. אם בדקה ה-70 התוצאה היא 0-0, להכניס חלוץ. לנסות להכריע את המשחק. זה בהחלט אפשרי.

bottom of page