top of page

עד לכאן! \ נועם ברדא

"התוצאות היו די מאכזבות בעונה שעברה, ולכן התחלנו את ההכנות שלנו לעונה הבאה כבר בינואר. החתמנו שחקנים בינואר, והמשכנו לעקוב אחרי שחקנים כחלק מההכנות שלנו. אני חושב ששחקן החיזוק החזק ביותר שלנו הוא רוני לוי שחזר למכבי חיפה. עשינו את כל ההכנות הנדרשות כדי שהעונה הזו תהיה טובה יותר. מה יהיה שונה העונה בניגוד לארבע השנים הקודמות? הבאנו מאמן טוב יותר. היו מאמנים שקיבלו צ'אנס, והם פישלו. לא הצלחנו להחליף אותם במשהו טוב יותר, והחלפנו גם אותם. רוני כבר הוכיח את עצמו במכבי חיפה. אנחנו מכירים את היכולות שלו ואת הרצינות שלו. אין שום מניעה שהוא יעשה עונה מוצלחת, ושיהיו לו עוד עונות מוצלחות". כך אמר יעקב שחר במסיבת העיתונאים הראשונה של העונה הנוכחית. 

זה לא כדורגל. רוני לוי צילום: ראובן כהן, האתר הרישמי.


היום, אנחנו כבר כמעט חצי שנה לאחר מסיבת העיתונאים הזו, ומכבי חיפה שלנו נראית כמו כלום ושום דבר. זה לא כדורגל. אין שיטה, אין דרך, שחקנים לא מראים אכפתיות, לא רצון. כשמדברים על מכבי חיפה הנוכחית, אי אפשר שלא להיתקל באוסף גדול של קלישאות. על אחת הקלישאות הגדולות ביותר, חתום לא אחר מאשר ז'וז'ה מוריניו, "כאשר השוער שלך הוא השחקן הטוב ביותר שלך, אי אפשר לנצח". לצערנו הרב, מכבי חיפה של רוני לוי מיישמת את האמרה הזו בצורה הטובה ביותר.

מה חסר לכם? שחקני מכבי חיפה. צילום: האתר הרישמי.


ואתם שחקני מכבי חיפה, לכם מה חסר? משכורת טובה יש לכם, איצטדיון מדהים יש לכם, קהל נאמן גם קיבלתם. איך אתם מרשים לעצמכם להראות ככה בכלל? על השאלות הללו ככל הנראה לא נקבל תשובה אמיתית. וזה אולי הדבר הכי עצוב שיש.

ובכן, הקהל שלנו הוא הקהל הטוב ביותר בארץ, אוהדי מכבי חיפה הולכים אחרי הקבוצה לכל מקום. אנחנו טובים, אנחנו נאמנים, אבל עיוורים אנחנו לא. מצטער. היום לראשונה העונה הקהל קרא לרוני לוי להתפטר מתפקידו כמאמן הקבוצה, לומר שלא בצדק? זה יהיה שקר מוחלט. ואם יש משהו שמפתיע אותי, זו העובדה שהקריאות האלה הגיעו רק עכשיו. אבל באמת שהגיעו מים עד נפש. במשך 180 דקות, מכבי חיפה בעטה לשער פעם אחת בלבד, בלי בעיטה למסגרת בתבוסה לבית"ר ירושלים, והיום מול הפועל תל אביב החלשה בעיטה אחת בלבד. זה כדורגל? זה רצון? כי הרי אנחנו הקהל הטוב ביותר בארץ, שבשנים האחרונות הוכיח את עצמו ברגעים הקשים ביותר, אנחנו האחרונים שזה מגיע לנו. האמת שאני אפילו לא יכול להסביר את ההרגשה הזו, זה לא עצב, ולא כעס, ואולי בעצם זה קצת תסכול.

"כאשר השוער שלך הוא השחקן הטוב ביותר שלך, אי אפשר לנצח" מוריניו אמר, לוי ביצע. צילום: האתר הרישמי.


מה יהיה התירוץ הבא? הרי שמענו כבר את כל התירוצים האפשריים, פעם היו שחקנים לא טובים, פעם היו שחקנים טובים אך לא מחוברים, פעם היה מאמן ישראלי שלא מספיק טוב, אחר כך היה מאמן זר שלא היה מספיק טוב, אה! רגע, עוד לא הבאנו מנהל מקצועי! וזה כמובן יהיה התירוץ הבא שנשמע. האם זה יעשה את השינוי? סיכוי קלוש, בשביל שמשהו ישתנה במועדון הזה צריכים זעזוע. זעזוע פירושו פירוק המערכת מהשלבים הראשונים, ובנייה מחושבת (מה שמספרים לנו שעושים במשך 3 עונות!).

מספיק עם התירוצים!. רוני לוי. צילום: האתר הרשמי.


מכבי חיפה עדיין יכולה להעפיל לחצי הגמר של גביע המדינה, מכבי חיפה עדיין יכולה לסיים בפלייאוף העליון, תיאורטית מכבי חיפה יכולה להשיג אפילו מקום שמוביל לאירופה. ועם זאת, עד לכאן! לקחתם לנו את מכבי חיפה שלנו! תחזירו לנו את מכבי חיפה!

[box type="shadow" align="aligncenter" ]

[/box]

bottom of page