top of page

עם המבט לחצי

מאת סער סטרולוביץ'| 3 ספרדיות, 2 צרפתיות, גרמנייה, איטלקית ופורטוגלית. לא זו לא התחלה של בדיחה, אלו 8 הקבוצות שמחפשות כרטיס לחצי הגמר והקרב השנה פתוח מתמיד.

ברצלונה-פאריז סן ג'רמן

בחרתי לפתוח עם המשחק הזה מכיוון שבניגוד למה שנרשם למעלה, פריז היא היחידה שהתקווה שלה היא בעירבון מאוד מוגבל. הצרפתים ספגו מכה קשה מאוד באצטדיונם הביתי, שהיה נחשב למבצר לאורך שנים ולמקום שהיריבות מקיזות בו דם. הפסדה האחרון של סן ז'רמן בפארק דה פראנס היה להפועל ת"א! וזה קרה כמעט לפני עשור.

אך ברצלונה של השנה לא צריכה להתאמץ יותר מידי, נכון זהו לא הכדורגל המושלם של גוארדיולה או הדורסנות של הקבוצה של טיטו וילאנובה, אך הוא יותר עוקצני ויותר שערים נכבשים בהתקפות מתפרצות, כשבמשחק הראשון זה בא לידיי ביטוי בשערים של ניימאר ולואיס סוארז.

על ההופעה שנתן האורגוואי ביום רביעי באמת שאין מה להוסיף, כשכללה צמד נפלא תוך כדי השפלה חסרת תקדים של דוד לואיז המסכן עם שתי קטנות בין הרגליים, דבר שלא קורה בדרך כלל ברמות הללו. האורגואי מוכיח השנה פעם אחר פעם כי הוא מגיע בעיקר ברגעים הגדולים.

תחזית: למרות חזרתו של זלאטן לקאמפ נואו, אין מה לדבר על קאמבק וברצלונה תעלה.

ריאל מדריד-אתלטיקו מדריד

מה לא נכתב ונאמר על המשחק הזה? שחזור גמר ליגת האלופות, הדרבי המדרידאי המרתק, שתי קבוצות שיילחמו ללא פשרות. בפועל קיבלנו משחק די מנומנם, בשליטה של הלבנים שלא תורגמה לשערי חוץ יקרים, דבר שיכול להיות שעוד ייבכו עליו בברנבאו.

ריאל היא לא אותה ריאל שהושפלה ב"קלדרון" לפני חודשיים, חזרתם של חאמס ומודריץ' הייתה קריטית לבלאנקוס, כשחזרו לפטם את חלוציהם במצבי כיבוש מצוינים, ועם קצת ריכוז של ה-BBC היו גם משיגים את השער המיוחל. אתלטיקו מדריד מנגד נראתה בעיקר עצבנית וחסרת מחץ, כשהיחיד שנראה שיכול לשים את הכדור ברשת הוא אנטואן גריזמן המצוין, תקוותה הגדולה של הקולצ'ונרוס גם לגומלין.

תחזית: הקלדרון היה היתרון היחסי של האינדיאנים. ברגע שהוא לא נוצל, היתרון האיכותי של ריאל החזקה יכריע את ההתמודדות.


מנדז'קיץ' וגריזמן. יחגגו שוב מול ריאל?


באיירן מינכן-פורטו

ביום המשחק אני חושב שרוב האנשים בחרו לצפות במשחקה של ברצלונה מול פאריז ששודר במקביל, אחרי כמה דקות שקראתי בצ'אט הצדדי שפורטו מובילה 2-0, בחרתי לעבור למשחק בדרגאו ולא הצטערתי לרגע. באיירן מינכן עשתה טעויות רבות במשחק, שממש לא מתאימות לרמה הזו, כשמנגד, עלתה פורטו למשחק כמו מלוע של תותח וההכנה שלה לקראת הבווארים הייתה מושלמת.

ג'ולן לופטגי הכין את קבוצתו בצורה מצויינת וניצל עד תום את חסרונם של ריברי ורובן, בלעדיהם באיירן נראתה חסרת ברק וחסרת הניסיון הכל כך חשוב כדי לעלות לשלבים המאוחרים באמת. ג'קסון מרטינז, בראהימי וקוארסמה דחפו את חבריהם למלחמה חסרת פשרות שגם התבטאה בשער שלישי בסיום.

אוליבר טורס המצויין, שמושאל מאתלטיקו מדריד לפורטו, ניווט את המשחק כמו מנוע אמיתי והפגין יכולת גבוהה שכנראה תחזיר אותו לספרד בשנה הבאה. גווארדיולה קיבל קלוז-אפים רבים במהלך המשחק ונראה בעיקר מאוכזב מהצורה שבה המשחק מתפתח, כשפילוסופיית החזקת הכדור האבסולוטית שלו נכשלה בגדול ואולי גם גווארדיולה הגדול צריך להדריך את שחקניו שלהעיף את הכדור לפעמים זו לא בושה.

תחזית: אני לא מזלזל במכונה הבווארית שבקלות יכולה לחזור מהפיגור, אבל יש לי הרגשה שהחסרונות הרבים יכריעו ופורטו תעשה את ההפתעה בדרך לחצי הגמר.

מונאקו-יובנטוס

משחק שעל הנייר נראה מאוד חד צדדי, אך לקראת הגומלין באצטדיון לואי השני הכל, אבל הכל פתוח. מהמשחק הראשון אני לוקח בעיקר את נעילת השער של יובנטוס על ידי בופון הותיק. האיטלקי כמו יין טוב רק משתבח עם השנים ויהיה קשה מאוד לצרפתים להכניע אותו, דבר שהם יהיו חייבים לעשות אם ברצונם לעלות שלב.

הצרפתים גילו שהשד לא נורא כל כך ושיובנטוס ללא פול פוגבה מאבדת מימד שלם של עומק וכניסות לרחבה, כשעם שמירה נכונה על קרלוס טבס הם יכולים לעשות את זה. האיטלקים מצד שני הם קבוצת הגנה חזקה ביותר ואם יכבשו שער אחד במונאקו, המשימה של הצרפתים תהיה בלתי אפשרית.

תחזית: יובנטוס תכבוש את שער החוץ המיוחל ותוציא את העוקץ מהמשחק כבר בשלב מוקדם, מונאקו תסיים את דרכה אחרי עונה יפה במפעל.

ארבעה מפתחות מרכזיים לקראת משחקי הגומלין:

1. חאמס רודריגס והחשיבות הגדולה שלו במערך של אנצ'לוטי, מקבל המון חופש לעזור להתקפה.

2. אנדרה טר שטגן ששיפר מאוד את היכולת שלו ולאט לאט הופך להיות ראוי לאפודת השוער הראשון בברצלונה.

3.קאסמירו המושאל מריאל מדריד, מפגין יכולת טובה השנה בקישור של פורטו, עם מלחמה חסרת פשרות מול הגרמנים במשחק הקודם.

4. אלבארו מוראטה שדוחק כמעט לגמרי את יורנטה מהרוטציה בחוד, מועמד בכיר לכבוש את שער החוץ היקר כל כך.

חג אלופות שמח!!

כותב הטור הינו תלמיד במכללת "ספורט פאנל" בניהולו המקצועי של נדב יעקבי

bottom of page