top of page

פורצה איטליה

מזה מספר שנים הסרייה א' מגמגמת ופותחת פער משאר הליגות הגדולות של אירופה, השנה, כשהרמה עלתה והתחרות על האליפות פתוחה, אפשר להכריז בזהירות, היא חזרה!

בשנים האחרונות הסרייה א'  הפכה כמעט כדרך קבע ל-לא מעניינת. ארבע אליפויות רצופות של הגברת הזקנה (ללא תחרות של ממש), פרשות שחיתויות שצצות מידי פעם, אי הצלחות הקבוצות במפעלים האירופאים והכסף הגדול שנמצא בליגות הבכירות באירופה, מה שמביא שחקנים בינוניים בקנה מידה אירופי שמורידים את הרמה של הליגה, גרמו לירידה באיכות הליגה הראשונה באיטליה ולפתיחת פער מהליגות המקבילות ברחבי אירופה.

הקבוצות שמרכיבות את הליגה הן ללא ספק קבוצות עם שם גדול (רומא, אינטר, יובנטוס, מילאן), אך בשנים האחרונות נותר רק השם, למעט יובנטוס ששולטת ביד רמה בשנים האחרונות ובעונה שעברה עשתה את קפיצת המדרגה שכל כך הייתה חסרה לה בליגת האלופות, כאשר הגיעה עד הגמר שם נוצחה כידוע ע"י ברצלונה 3-1.

אז השנה יובה קצת מתחה את פניה לקראת העונה החדשה עם לא מעט שינויים כשעזבו שחקנים כמו וידאל, פירלו וטבס ובמקומם הגיעו שחקנים מוכשרים לא פחות (דיאבלה, וזאזא) אבל עדיין ללא הרזומה של אלה שעזבו ושאר הקבוצות הרגישו שזה הצ'אנס להביא את השינוי.

לא פחות מוכשרים. שחקני יובה חוגגים. צילום: AP


עד כה, כשאנחנו מחזור אחד לסיום הסיבוב הראשון בליגה אפשר להגיד שהשינוי אכן הגיע. השנה, יש תחושה שהרומנטיקה של הליגה אולי הכי רומנטית באירופה, (בכל זאת איטליה) חזרה ובגדול!

כאשר לא פחות מחמש קבוצות, (אינטר, פיורנטינה, נאפולי, יובנטוס ורומא) אימפריות איטלקיות, נמצאות חזק במאבק על הסקודטו, אפשר לומר שיש לנו ליגה תחרותית ומעניינת.

אז אולי היא לא מציעה את השחקנים הכי גדולים בעולם אבל להבדיל מליגות אחרות באירופה הכסף לא מדבר חזק מידי והשנה גם פערי הרמות הצטמצמו משמעותית.

אינטר שמוליכה את הטבלה (39 נק') מחזירה את הצבע לפנים של אוהדיה כשהיא מציגה כדורגל חיובי והחשוב מכל את ההגנה הטובה בליגה.

פיורנטינה של מיודענו פאולו סוזה היא אולי הקבוצה המפתיעה ביותר עד כה, שהיא אוחזת במקום השני (38 נק') בצוותא עם נאפולי (38 נק') ושתי הקבוצות הללו מציגות כדורגל יפה לעין ושני חלוצים (ניקולה קאליניץ' הקרואטי הנפלא של הויולה וגונזאלו "פפיטה" היגוואין שלא מפסיק לכבוש במדי התכלת של נאפולי) שהפכו למדוברים מאוד בקרב הקבוצות הגדולות באירופה לקראת חלון העברות של ינואר.

לא מפסיק לכבוש. היגוואין. צילום: אמיג'בנק.


במקום הרביעי לאחר 18 מחזורים, מתייצבת האלופה יובנטוס (36 נק') שסבלה מפתיחת עונה איומה שכללה חוסר יציבות ו-7 משחקים ללא ניצחון, נתון שגרם להרבה פרשנים לקבור את העונה של הגברת הזקנה בעודה בחיים. רק שבחודשיים האחרונים יובנטוס רשמה 8 ניצחונות רצופים וכדורגל נהדר שהקפיץ אותה עד למקום ה-4 כאמור ולמרחק של 3 נק' בלבד מהמוליכה אינטר. בעקבות ההשתפרות המרשימה של יובה, הליגה הפכה למעניינת עוד יותר ורוב הפרשנים חזרו להמר עליה כזוכה באליפות החמישית ברציפות!

מעט מאחור עוד לא אמרה נואש, הקבוצה אולי הכי לוזרית בשנים האחרונות באיטליה, מדובר ברומא כמובן. רומא מתייצבת במקום ה5 (33 נק') לאחר פתיחת עונה לא רעה ואחרי שראתה את יובה מתדרדרת לה לתחתית הטבלה, חשבו הזאבים שהשנה סוף סוף זה שלהם, אך תקופה רעה שכוללת גם עימותים ומחאה של אוהדיה גרמו לה לאי-יציבות וירידה עד למקום ה5 כשהפער מהקבוצות שמקדימות אותה רק הולך וגדל.

אין יותר רומנטיקן מפרנצ'סקו.


אז אם אתם מחפשים קצת רומנטיקה, אקשן וכדורגל איכותי שכולל: שערים, דרמות והרבה מתח, הנה לכם הסרייה א' הליגה הכי מעניינת באירופה שמחזירה לנו, אוהבי הכדורגל את הטעם – פורצה איטליה!

כותב הטור היננו תלמיד במכללת "ספורט פאנל" בניהולו המקצועי של נדב יעקובי. 

bottom of page