top of page

צניחה חופשית

מאת אופיר גוזלן| מילאן, שהייתה עד לא מזמן אחת האימפריות הגדולות של הכדורגל העולמי נמצאת בדעיכה ובנתיים אין תקווה באופק.

בעונת 2010-2011 מילאן זוכה באליפות האחרונה שלה והכל נראה ורוד. אך מאותה נקודה ואילך החלה שקיעתה של אחת האימפריות הגדולות של הכדורגל העולמי. כבר כ-4 שנים שמילאן לא קוראת תיגר על יובנטוס בזירה המקומית. הקבוצה ממילאנו מאכזבת שנה אחר שנה את האוהדים ואת ההיסטוריה המפוארת שלה. סוללת הכוכבים נמכרה זה אחר זה, זלאטן איברהימוביץ' ,טיאגו סילבה, אנדראה פירלו ועוד. אלה רק חלק מהשמות שעזבו לטובת מועדונים אחרים והעמיקו את המשבר הגדול שעובר על מילאן.

זירה מקומית

מילאן ביחד עם יובנטוס ואינטר הם 3 המועדונים הגדולים, המעוטרים והמפוארים ביותר בכדורגל האיטלקי. יובנטוס היא השליטה הבלעדית היום בכדורגל האיטלקי. הקבוצה הוסיפה לארונה עוד אליפות ובכך משלימה 4 זכיות ברציפות. ומה עם מילאן אתם שואלים?  אז המצב גרוע מאוד, הקבוצה כבר 4 שנים מגמגמת בזירה המקומית. אומנם בעונת 2012-2011 עוד מילאן נלחמה עם יובנטוס על האליפות, אך היא הפסידה לקראת הישורת האחרונה.

אנדראה פירלו נחשב לאגדה במילאן, הוא עזר לה לזכות ב-2 אליפויות וב-2 זכיות בליגת האלופות. לאחר עונת 2012-2011 מילאן החליטה שלא לחדש את חוזהו של פירלו והוא החליט לעבור ליובנטוס והשאר היסטוריה. הקבוצה בלעדיו נראית כמו עדר ללא רואה, שנה אחר שנה היא לא מצליחה להיאבק בצמרת ומסיימת את העונה מוקדם מהצפוי. עונות 2014-2013 ו- 2015-2014 הן 2 מהעונות הגרועות שידע המועדון המפואר הזה. לראשונה אחרי הרבה שנים, לא השתתף המועדון באירופה. בשניים האחרונות הקבוצה החליפה לא פחות מ-3 מאמנים, אין ספק שיציבות היא כבר ממזמן רק מילה במילאן.

תשוב לקדמת הבמה?


זירה אירופית

מילאן ביחד עם ריאל מדריד הם המועדונים המעוטרים ביותר בליגת האלופות, למועדון המילאנזי יש 7 זכיות בגביע עם האוזניים הגדולות. ב-3 העונות חוץ מהעונה האחרונה, מילאן הודחה בשלב רבע הגמר פעמיים על ידי ברצלונה ופעם אחת על ידי אתלטיקו מדריד. זכייתה האחרונה של מילאן בגביע היה בשנת 2007-2006 בניצחון 2-1 על ליברפול. כבר תקופה ארוכה שמילאן לא מצליחה להגיע לשלבים האחרונים ולהוסיף לארונה המלא גביע 8 במספר. גם בעונה הבאה מילאן לא תשחק בליגת האלופות ובכך תשלים עונה שנייה ברציפות ללא העפלה לשלב הבתים של ליגת האלופות, מחזה שלא זכור המון שנים במועדון הפאר האיטלקי.

עתיד?

בימים האחרונים עולים דיווחים באתרים שונים על איש עסקים תאילנדי, אשר יביא לסוף עידן ברלוסקוני. איש העסקים התאילנדי ירכוש כ-51 אחוזים ממילאן תמורת 1.5 מיליארד יורו. אך הכל בגדר שמועות ושום דבר לא סגור וסופי, כשבמידה והמהלך כן ייצא לפועל, אין ספק שהמועדון יצטרך לעשות מהפיכה הן בהרכב והן בעמדת המאמן. פיליפו אינזאגי עובר עונה כושלת למדי ואין ספק שבסוף העונה הוא יפנה את משרתו לטובת מאמן אחר. הקבוצה תבצע חריש עמוק ותיאלץ לרכוש שחקנים חדשים אשר ינסו להחזיר את מילאן לקדמת הבמה.

מועדון כמו מילאן, עם היסטוריה מפוארת ושחקנים בעלי שם עולמי, לא יכול לגמגם שנה אחר שנה ולאכזב  אוהדיו הרבים. הקבוצה חייבת להיאבק על האליפות ולהגיע לשלבים המכריעים באירופה. לכן, חייבת להגיע מהפכה ניהולית ומקצועית. קל זה לא יהיה, ואף אחד לא בונה שזה יקרה במהרה, אך זה תהליך שחייבים לבצע אותו. מה יעלה בגורלה של האימפריה? נצטרך לחכות לקיץ ולגלות.

כותב הטור הינו תלמיד במכללת "ספורט פאנל" בניהולו המקצועי של נדב יעקבי

bottom of page