top of page

צעד אחד קדימה

מאת בר אופיר| עונה קשה עוברת עד כה על מכבי תל אביב, הפסדים חסרי תקדים בליגה, דשדוש ביורוליג ובעיקר לחץ, חייב לזעזע, חייב לחשוב קדימה

את תחילת העונה הזו מכבי אלקטרה ת"א לא תזכור לטובה. טוב, לפחות בינתיים. הסיפור התחיל עוד בחודש אוגוסט בגביע הביניבשתי מול פלמנגו הברזילאית עם הפסד מר ואיבוד הגביע, נמשך עם התבוסה הכואבת לי-ם בגמר גביע WINNER שהיא חסרה את סופו בעקבות עלייתו הדרסטית במשקל. ביורוליג מכבי התחילה טוב עם ניצחון קליל על לימוז' החלשה בהיכל נוקיה וכך גם בליגה 3 ניצחונות רצופים. עם זאת כבר מלכתחילה צצו בעיות בצבע של מכבי שהיה פרוץ בכל משחק ומשחק בעקבות אי ההגנה של אלכס מאריץ' החלש.

מכבי הביאו אותו בשל חוסר השחקנים בשוק. העניין הסתבך כאשר הגיעו ההפסדים הצורמים אשר חוזרים על עצמם כל עונה ועונה. תחילה, מוסקבה. נו באמת, מתי נזכה לראות את מכבי מנצחת במוסקבה? המשיך בתבוסה כואבת לי-ם ( 28 הפרש) פעם שנייה העונה בארנה והסתיים בהשפלה גדולה יותר בדרבי התל-אביבי הגדול שהצהובים הובסו ב20 הפרש בידי היריבה העירונית המרה שחזרה לנצח בהיכל לאחר 20 שנים של אכזבה ביד אליהו.

יחזרו לחייך? גודס וגרשון. צילום: פייסבוק מכבי תל אביב


נראה כי עוד הפסד קטן יגרום לזעזוע כבד הן בהנהלה והן בשחקני הסגל. עם כל הצרות הללו קפטן הקבוצה הספיק להיפצע בגיד האכילס ולגמור את העונה, כאילו לא היה מספיק צרות לצהובים.

המשחק במלאגה- הסקת מסקנות

משחק היורוליג האחרון, מול מלאגה הוכיח כי אמנם האקס פקטור של מכבי (פארגו) סופסל ותרם מעט אך הדבר גרם למשחק קבוצתי יפה מצד מכבי דבר שהשתלם לקבוצה שהצליחה לצאת מהבור הגדול. השאלה היא מה הלאה? מכבי צריכה לחשוב על השלבים הבאים . האם לשחרר גבוה ולהחתים סנטר? מה עם לינהארט שכמעט ולא שיחק והיה רק כשחקן משלים? הצעד הראשון הוא להחתים שחקנים לטווח ארוך על מנת שלא לבנות קבוצה מאפס בכל עונה ועונה.

הליגה בישראל או שמא היורוליג?

נראה כי בשנים האחרונות מכבי ת"א נוטה לזלזל בליגה הישראלית ופונה יותר אל היורוליג. עם הפסדים צורמים וכואבים בליגה מול היריבות הכי מרות שלה ולפעמים עוד סנסציות אדירות שמשאירות אותנו עם פה פתוח , מכבי ת"א מגיעה למשחקים אירופיים בימי חמישי עם אווירה מעולם אחר במיוחד שמדברים על היכל נוקיה.

11,000 אוהדים שרים ומעודדים אותה 40 דקות וזו הסיבה שמכבי כ"כ דומיננטית באירופה. הרי אין לה סגל שחקנים נוצץ, והיא הוכיחה שכסף זה לא הכל. הקהל שנמצא עימה בכל מקום הוא כח ההמשכיות והדחיפה שלה. ראו דוגמת שנה שעברה, הצהובים עשו את הבלתי יאומן עם גביע אירופי צהוב.

השאלה היא האם שווה להזניח את הליגה הישראלית לטובת ליגת אירופה? הרי ברור לנו כיום כי ישנם קבוצות רבות שמתקרבות לרמתה של מכבי ת"א בליגה ואף מהוות סוג של איום ממשי על לקיחת התואר (ראו דוגמת גליל / גלבוע, מכבי חיפה שחטפו את תואר האליפות בזמנו ממכבי ת"א) וכיום הצטרפה אליה הפועל י-ם עם סגל שבהחלט יכול שבור את רוח הצהובים.

חוגג מול האקסית. אליהו. צילום: פייסבוק הפועל ירושלים.


ימים יגידו האם המכביזם ינצח העונה, על אף כל הצרות הצהובים יתעלו ויצליחו להחזיר את כבוד הקבוצה וכבוד האוהדים, או האם נזכה לעונה פושרת ללא תארים כלל. בכל מקרה, דבר אחד ברור, חייבים המשכיות ולחשוב שלב אחד קדימה!

bottom of page