top of page

קבוצת השנה שלי לשנת 2014

מאת טל גורן | השבוע פרסמה אופ"א את 40 המועמדים לנבחרת השנה בעולם. יש 3 קבוצות עם רוב ברור של מועמדים – הבחירה שלי

בראש כמובן אלופת אירופה ריאל מדריד – קסיאס, סרחיו ראמוס, דניאל קראבחל, לוקה מודריץ', אנחל דיה מריה שעזב בקיץ למנצ'סטר יונייטד, צ'אבי אלונסו שעבר לבאיירן מינכן, חאמס רודריגז שהצטרף ממונאקו וכמובן השלישייה הקדמית בייל, רונאלוד ובנזמה.

גם אלופת ספרד המפתיעה אתלטיקו מדריד שולחת כמות נכבדה של מועמדים – השוער קורטואה שחזר לצ'לסי, צמד הבלמים דייגו גודין ומירנדה, הקשרים קוקה וארדה טוראן והחלוץ דייגו קוסטה שעבר בקיץ לצ'לסי.

גם מחזיקת גביע העולם הטרייה גרמניה שולחת כמות גדולה של נציגים – השוער מנואל נוייר, שחקני ההגנה ג'רום בואטנג, פיליפ לאם ומאט הומלס, הקשר מרקו רויס והחלוץ תומאס מולר – דווקא כובש שער הניצחון בגמר מול ארגנטינה מריו גצה לא נכנס לרשימה.

עוד מועמדים בולטים: אריאן רובן, דוד אלאבה, רוברט לוואנדובסקי ומהדי בנאטיה (באיירן מינכן), ג'יג'י בופון, קרלוס טבס ופול פוגבה (יובנטוס) יא יא טורה (מנצ'סטר סיטי) זלאטן איברהימוביץ' (פריס סן ז'רמן) וכמובן שחקני ברצלונה ליונל מסי, ניימאר, איבן רקיטיץ ואלכסיס סאנצ'ז (שעבר בקיץ לארסנל).

גם השנה הם מובילים ראש בראש, ננחש שככה יהיה גם בשנים הבאות.


נבחרת השנה שלי:

שוער- מנואל נוייר, השוער שנחשב לטוב בעולם היום, נמצא בכושר מדהים לקח אליפות עם באיירן וכמובן זכה במונידאל עם נבחרת גרמניה.

מגן- דוד אלאבה, האוסטרי המצויין מבאיירן שקיבע את מעמדו כמגן השמאלי הפותח וגם מגן העתיד של הקבוצה נחשב כיום למגן השמאלי הטוב בעולם וגם נבחר לכדורגלן האוסטרי של השנה.

בלם- סרחיו ראמוס, נחשב כיום לאחד הבלמים הטובים בעולם היה כוח משמעותי בהגנה של ריאל וגם היה אחד המבקיעים בגמר האלופות נגד אתלטיקו.

בלם- דייגו גודין, היה העוגן בהגנה ובעונה המצויינת של אתלטיקו אשתקד והיה אחת הסיבות לכך שהקבוצה ספגה את מספר השערים הנמוך בליגה-26.

מגן- פיליפ לאם, המגן והקפטן שבמהלך העונה גוארדיולה הפך לקשר אחורי היה אחד המצטיינים גם בבאיירן וגם במונדיאל עם נבחרת גרמניה. נמצא בטופ כבר כמה שנים, לראייה הקפטן גם של באיירן וגם של נבחרת גרמניה.

קשר- טוני קרוס, הקשר הגרמני שבקיץ עשה את המעבר מבאיירן מינכן לריאל מדריד אמנם לא זכה לדקות רבות מדי אצל פאפ, אולם בנבחרת גרמניה הוא היה המנוע במרכז הקישור הגרמני – תפקיד אותו עושה גם כיום בריאל מדריד בהצלחה מרובה.

קשר- חאמס רודריגס, עד המונידאל הקשר המוכשר אמנם לא היה ידוע במיוחד אבל המונדיאל המוצלח של נבחרת קולומביה ובסופו של דבר גם שלו – נבחר למצטיין של הטורניר עם 5 שערים גרם לריאל לרכוש אותו בסכום עתק של 70 מיליון יורו. השנה הפתיחה שלו בריאל לא היתה קלה, אבל הוא כבר מראה את הטכניקה והנגיעה שלו בכדור -בעצם את הסיבות שגרמו לריאל לרכוש אותו.

קשר- ארחן רובן, השנה הקיצוני ההולנדי היה קצת בדעיכה לעומת שנת 2013 – אז זכה עם באיירן בכל התאירם כולל שער הניצחון בגמר האלופות על דורטמונד. אולם עדיין שומר על מספרים מרשימים כשאת העונה שעברה סיים עם 21 שערים ו17 בישולים. וגם את העונה הזאת פתח מצויין.

בשקט בשקט, קריירה מדהימה להולנדי.


חלוץ- ליונל מסי, מה עוד אפשר להגיד על הארגנטינאי המופלא הזה ? רק לאחרונה שבר את שיא הבקעות בליגת האלופות שכרגע עומד בזכותו על 74 כשארבעה ימים לפני כן שבר את שיא ההבקעות בליגה הספרדית, והוא רק בן 27. אז נכון מסי ובארסה לא זכו השנה בתארים אבל ממספרים כאלה איך אפשר להתעלם.

חלוץ- כריסטיאנו רונאלדו, אם מסי ובארסה לא זכו בתארים אז כריסטיאנו רונאלדו גרם במו רגליו לזכייה של ריאל באלופות. את העונה הקודמת סיים עם מספר מדהים של 51 שערי בכל המסגרות ואת העונה הזאת הוא התחיל בדיוק באותו הקצב עם 20 שערים ליגה ב11 משחקים בלבד ומאיים לשבור את השיא של מסי בליגת האלופות.

חלוץ-דייגו קוסטה, 2014 ללא ספק היתה שנת הפריצה של החלוץ הברזילאי שהוביל את אתלטיקו לזכייה באליפות ספרד והיה הגורם המכריע בעונה של הספרדים. אתלטיקו לא הצליחו לעמוד בפיתוי ומכרו אותו לצ'לסי תמורת 37 מיליון פאונד. 2014 ממשיכה להיות עונת שיא עובר ברזילאי שגם במדים הכחולים של צ'לסי ממשיך להפציץ עם 10 שערים ב12 משחקים בפריימרליג הקשה.

ככה זה נראה מבחינת מערך:


bottom of page