top of page

קן הצר(ע)ות

 מאת דניאל היט| אחרי שמונה שנים בליגת המשנה, תחזור העונה ווטפורד לקדמת הבמה של הכדורגל האנגלי, ועושה רושם שהפעם היא פה כדי להישאר.

שמונה שנים הם כמו נצח בחייה של קבוצת כדורגל, במיוחד עבור האוהדים שהשתוקקו לחזור לפריימרליג יותר מכל דבר אחר.לאחר שסיימה במקום ה-20 והאחרון בעונת 2006/07 (ולמרות הגעה מרשימה לחצי גמר הגביע האנגלי) ירדה ווטפורד, הידועה בכינוייה "הצרעות", אחרי עונה אחת בלבד חזרה לצ'מפיונשיפ.

מאז התחלפו 10 מאמנים (כולל אוסקר גרסיה שעזב את תפקידו לאחר פחות מחודש עקב בעיות רפואיות), עשרות שחקנים ובעלים אחד (ג'יאמפאולו פוצו, הבעלים של אודינזה וגראנדה). התאריך 25.04.2015 ייזכר חקוק לעד עבור אוהדי הקבוצה כיום בו הצרעות הבטיחו רשמית שהם יתעופפו בחזרה לפריימרליג לאחר היעדרות של שמונה שנים, עם ניצחון 2:0 על ברייטון.

ווטפורד חגגה עליה מוצדקת לאחר עונה מצוינת שלה שבה סיימה במקום השני (שמוביל להעפלה לפריימרליג אוטומטית) עם 89 נקודות ו- 91 שערי זכות (ההתקפה השנייה בטיבה בליגה אחרי בורנמות' שסיימה במקום הראשון), בזכות החלוצים טרוי דיניי (21 שערים ו-10 בישולים), אודיון איגאלו (20 שערים ו-4 בישולים) ומאתיי וידרה (16 שערים ו-6 בישולים).

כמו בכל סרט הוליוודי, כשהסרט הראשון טוב כל כך תמיד יש חשש מסרט ההמשך. גם אחרי עונה מהסרטים תמיד יש פחד שבעונה הבאה הקבוצה לא תוכל למנף את ההצלחה שלה או אפילו תיקח צעד אחד אחורה. המטלה תהיה קשה עוד יותר מכיוון שהמאמן שהוליך את ווטפורד לעליית הליגה, סלאבישה יוקאנוביץ', סיים את תפקידו בקיץ וכיום מאמן את מכבי ת"א. במקומו מונה קיקה סאנצ'ס פלורס (שאימן בעבר קבוצות כמו בנפיקה, ולנסיה ואתלטיקו מדריד).

תשאיר הפעם חותם בפריימרליג?


אבל עושה רושם שפוצו לא ייתן לתסריט כזה לקרות. איש העסקים האיטלקי מבין היטב את המשמעות הכלכלית של עליית הליגה – קבוצה שעולה לפריימרליג ויורדת בשנה לאחר מכן חזרה לליגת המשנה מקבלת כ-130 מיליון פאונד ואם הקבוצה תצליח להישאר בליגה בעונה הבאה היא תקבל 230 (!) מיליון פאונד.

הסכומים האלה גרמו לכך שהוא לא מוכן שהקבוצה תחזור שוב לליגת המשנה אחרי עונה אחת בלבד. לא רק שהוא החליט לשמור על החלק ההתקפי הקטלני שהוביל את הקבוצה ממזרח אנגליה לעליית ליגה (שמר על החלוצים דרייני ואיגאלו והפך את השאלתו של וידרה לקבועה) אלא גם החתים מספר שחקנים מוכחים עם ניסיון ברמות הגבוהות בכדורגל האירופי: סבסטיאן פרודל, חוזה הולבס, אטיין קאפו, ו-ואלון ברהמי (ובמספר שחקנים נוספים שיצרפו לסגל הקבוצה).

אבי מלר, אוהד ווטפורד מושבע, מסביר את המשמעות של הישארות בליגה עבור אוהדי הקבוצה: "הישארות בפרמיירליג תהיה הישג בלתי נתפס. כמו הגעה של קבוצה ישראלית לשלב הנוקאאוט באלופות. בכל הפעמים הקודמות שעלינו לפרמיירליג, נשרנו מיד. צריך לבנות סגל יציב ומסורת, וזו המלאכה הקשה ביותר בליגה הקשה ביותר בעולם, על אחת כמה וכמה עם מאמן חדש שמעולם לא טעם כדורגל אנגלי".

המשימה של ווטפורד אומנם לא קלה אבל בויקארג' רואד(אצטדיונה הביתי של ווטפורד שמכיל 21,577 מקומות ישיבה), עם קהל תומך וקבוצה חזקה ומאוזנת אין ספק שכל קבוצת פריימרליג תדע שהיא מגיעה לקן הצרעות.

bottom of page