top of page

רואים 6-6

מכבי חיפה מנצחת את נס ציונה 3-0 ומשלימה שבוע חלומי ויציאה שקטה לפגרה עם 6 נקודות ו 6 שערי זכות.

מכבי חיפה הגיע למגרש "המושבה" לאחר שבוע של אופטימיות וחיוכים לאחר הניצחון המרשים על מכבי נתניה במחזור הקודם. מול הירוקים ניצבה יריבה לחוצה מאוד בדמותה של נס ציונה אשר לא מוצאת את עצמה מתחילת העונה (2 שערי זכות ו2 נקודות בלבד). היה ברור שהירוקים יצטרכו לשלוף פתרונות שונים מאלו שעבדו נהדר נגד נתניה על מנת לנצח בחוץ נגד קבוצה שתרצה לעשות הכל חוץ מלשחק כדורגל.

רבות דובר על השיטה וההרכב שבלבול יעלה איתו למשחק והאם נכונה הקלישאה ש"הרכב מנצח לא מחליפים" ואכן, בלבול נתן קרדיט ל10 מ 11 השחקנים שרקדו על הדשא נגד נתניה (חיימוב חזר לשער במקום גו'ש כהן). מכבי חיפה למדה במשחק הזה (וטוב שזה בשלב מוקדם של העונה ועם ניצחון) שזה לא תמיד בחירת השחקנים שעולים אלא השיטה אותה הם מנסים ליישם.

להלן הנקודות המרכזיות מהמשחק:

מחצית ראשונה:

  1. מתחילת המשחק מכבי פתחו בעמידה מאוד רחבה על המגרש עם מרחקים גדולים מאוד בין השחקנים. אומנם השחקנים שאמורים לפרוץ את המערך מהקווים נצמדו לקווים אבל שחקני האמצע שאמורים להעביר את הכדורים מהר לאגפים היו רחוקים מאוד מהם ולא מדויקים, לעיתים מעבירים מסירות שבלוניות ו/או איטיות לצדדים ולא מנצלים יתרון של שני שחקנים באגף על מגן אחד של נס ציונה

  2. השינוי הגיע בסביבות הדקה ה 20 כאשר שחקני האמצע כל פעם בתורם הצטרפו לאגפים לשחקני הקו והתחילו לעבות היטב את האגפים ולהפוך מצב של 3 שחקנים על הקו שנמצאים קרוב אחד לשני מול שניים של המארחת

  3. דקה 24 חזיזה עם פאול טיפשי ללא כדור של דחיפת שחקן לאחר שהאחרון מנע מהמשחק להתחדש. קיבל צהוב מיותר שלא עלה לו בהמשך המשחק, אבל כדאי מאוד להימנע מזה בעתיד.

  4. בדקה ה 26 המצב הטוב ביותר של נס ציונה הגיע כאשר פריצה של 3 שחקנים יחד ניצלו טעות של עופרי ערד שפגש את הכדור לא טוב עם פרצופו. חשוב מאוד (מאוד!!) לשים לב למי הציל את מכבי חיפה מספיגת השער כאשר שרי נתן ספרינט אדיר של 60 מטר, חלף על פני השחקן עם הכדור כדי לסגור לו את אופציית המסירה שמאלה וכאשר הוא ראה שהמסירה לא תגיע הוא הציב את עצמו במרכז ובגלישה מול הבעיטה של שחף הציל את מכבי חיפה מפיגור מוקדם. המחויבות של שרי במהלך הזה חייבת להיות מצוינת (כמובן באופן מפתיע ללא אף מילה בשידור, אבל על זה בהמשך)

  5. יובל אשכנזי פותח מחצית ראשונה שניה (גם מול נתניה) לא מרוכז ועם המון איבודי כדור. המשחק הלא טוב שלו בתפקיד כל כך קריטי (בהנחה שלביא תמיד אחורה ושרי תמיד קדימה) תקע את המעבר המהיר של הכדורים מהקישור לאגפים ושיתק כל ניסיון ירוק


מחצית שנייה:

  1. מכבי חיפה עלתה למחצית השנייה וצמצמה את המרחקים בין השחקנים, כאשר הצפיפות תורמת להנעת כדור מהירה יותר במרכז ומשחק מהיר יותר לכיוון האגפים.

  2. בדקה ה 56 בלבול ביצע חילוף מתבקש, כאשר יאניק ויילדסחוט ירד ועלה מוחמד עוואד, החילוף העביר את חזיזה עבר לאגף השמאלי לצד סאן ואת עוואד לאגף ימין לצד מבוקה כאשר נקיטה נשאר בשפיץ. שני דברים שחשוב לציין בחילוף הזה, אחד: השחקנים מקבלים לרוב קרדיט על התצוגה שלהם בעוד המאמן לרוב מקבל את האשמה בהפסדים. במקרה הזה החילוף וההעמדה של מרקו הייתה מדויקת, הוא קרא את מפת המגרש היטב ועשה חילוף שניצח את המשחק, קרדיט איפה שמגיע. דבר נוסף: שווה לשלוח איזה גיפט קארד קטן לרוטן שלימד שנה שעברה את עוואד לבוא מאגף ימין ולנצל את איכויות הדריבל והמסירה שלו כחלק מארסנל שלם של חלוץ מבטיח.

  3. בדקה ה 65 מכבי חיפה עלתה ליתרון מוצדק לאחר 3 ניסיונות שבאו באותה התקפה. בפעם השלישית לאחר שהכדור עבר מאגף ימין לשמאל ושוב לימין, עוואד יישר כדור שטוח למרכז הרחבה ונקיטה התמקם היטב לשער קל מתוך הרחבה. החלוץ ממשיך להציג יכולת גבוה מאוד וכבש את שערו החמישי העונה בליגה.

  4. בדקה ה 79 שער שני מצוין עם דאבל פאס מעולה בין עוואד למבוקה שמכניס כדור שטוח לרחבה לגלגול קל של חזיזה. שער שכולו תוצאה של עווד שלוקח את הכדור קצת יותר מאחורה ומזהה תנועה מצוינת של המגן לפס חכם בין שני שחקנים.

  5. בדקה ה 81 מכבי חיפה גומרת סופית את המשחק עם שער שלישי נדיר של עוואד שהופך לשחקן המשחק וחילוף בינגו. סלולם מעולה של עוואד שמנצל רווח בין הבלמים ונכנס לאמצע ומגלגל לשער. לאחר השער לקח לשופט המשחק לא פחות מ 10 דקות לאשר את השאר בעזרת צפיה ב VAR. זה נראה כאילו היה מאמץ מאוד רציני של השופט למצוא סיבה לפסול את השער, לשמחת כולם הוא לא מצא ומנע מעצמו מבוכה גדולה.


נקודות לציון:

נס ציונה פתחה עם 5 – 3 – 2 במערך שניסה לצופף את כל קו ההגנה לאורכו אבל מה שבפועל קרה זה שהיא בידדה את המגינים על שני שחקנים ירוקים והפסידה את הקרב שם. ציינו באנליסטים בהכנה למשחק (שווה לשמוע – קישור) שנס ציונה פגיעה מהקווים ואת השערים שלה היא ספגה בעיקר משם, במשחק הזה הם הוסיפו עוד 2 שערים שבאו מהצדדים למאזן.

בלבול עם ניהול משחק טוב, ראה מה עובד, מה לא ועשה חילופים בזמן הנכון. עוואד נכנס מצוין למשחק ונתן את משחקו הטוב העונה.

נמאס קצת מכיבוס המילים של המאמנים, בעיקר בראיון בסיום של עמיר תורג'מן שראה דברים טובים בקבוצה שלו.

נקודת התקשורת:

*אני הולך להפוך את זה לפינה קבועה בכל טור שלי, היות וזה נושא שבוער בי שנים ואני חושב שכדאי לכולם לקרוא ובתקווה גם להפנים

אני שנים טוען שתקשורת הספורט בארץ לא רק שלא עוזרת לכדורגל אלא פוגעת בו ובהתקדמות שלו בהרסניות והאלימות המילולית שלה, בהרחקת אנשים מצפיה בשידורים בגלל שדרים ופרשנים לא מקצועיים ודיבור מזלזל ומלגלג על כל מי שרק מתחשק, אני אפילו לא נוגע בעסקנות ובאינטרסנטיות הנגועה בהכל.

אתמול לאורך כל המשחק הפרשן והשדרן לא הפסיקו לדבר על כמה גרוע ורע ונורא ומזעזע המשחק של מכבי חיפה. נכון, המחצית הראשונה לא הייתה טובה, אבל אנחנו הצופים לא צריכים את אוצר התיאורים הרחב שלכם אלא את ההסבר והניתוח למה הדבר קורה. בבליל הארס מהלכים טובים של שתי הקבוצות נעלמו, החילוץ המדהים של שרי כלל לא הוזכר ואני כבר לא מדבר על זה ששום דבר מעמדת הפרשן על למה ומה צריך לעשות לא הוזכר. זה הגיע למצב שבירידה למחצית המשפט שנאמר הוא "מכבי חיפה הרסה את כל הטעם הטוב שהשאירה שבוע שעבר…" באמת? זאת הקביעה לאחר מחצית? זאת פרשנות מקצועיות?

הפיאסקו המשיך בתוכניות הסיכום בערב בערוצי הפריים טיים בו פרשן ניסה לצייר את השיטה של בלבול לפתוח עם שחקני קו כטעות חמורה בטענה שמולם לא שיחקו קאפו ומלדיני… רק אני רואה את האבסורד והסתירה הפנימית ב"פרשנות הזאת"? אגב, זה ויילדסחוט ושרי (לא פרי… שווה ללמוד את השמות לפני).

נקודה לסיום: שאין במה להתעסק, מתעסקים שוב במה שקל, ירדן שועה שירד לחדר ההלבשה ולא חגג עם השחקנים ואז חזר ואז מהר ירד. הניסיון להתעסק בשטויות הוא מנת חלקה של התקשורת הצהובה שלנו בהיעדר תקשורת מקצועית (שאני מקווה שלפחות בכל הקשור למכבי חיפה אנחנו נוכל למלא). תעזבו את הילד, תתעסקו בכדורגל. המועדון צריך לגנות את זה ולהדיר מדלתו כל כתב בכסות אוהד שמנסה לפגוע בקבוצה לטובת כותרת ויפה שעה אחת קודם.


ציונים:

חיימוב – 5 – ללא עבודה מיוחדת, ירד לדשא פעם אחת מבעיטה של יונתן לוי ועשה זאת היטב

מבוקה – 6 – בישול ועבודה מצוינת באגף במחצית השנייה בה הפעילו אותו כמו שצריך

חבשי – 5 – מעט עבודה כמו לכל חוליית ההגנה, משחק חף מטעיות

ארד – 5 – אומנם מעט עבודה כמו במקרה של חבשי אבל עשה טעות שיכלה להוביל לשער כתום

מנחם – 6 – סולידי באגף, בא לידי ביטוי יותר כאשר הצטרף להתקפה וכאשר שחקן אמצע בה לעזור

לביא – 6 – עוד V גדול בפנקס של נטע, בא לעבוד, לא טעה, בלם את הניסיונות מאחור ועזר להתקפה

אשכנזי – 5 – פתח את המחצית הראשונה חלש והשתפר טיפה בשנייה, אולי שווה לבחון את מקסים בעמדה הזו

חזיזה – 6 – משחק טוב שממשיך כושר מצוין של חזיזה מהמשחק נגד נתניה, השער הגיע לו.

שרי – 6 – אומנם לא משחק מבריק של הכוכב שלנו אבל ההקרבה בחילוץ הכדור שווה מבחינתי הכל.

ויילדסחוט – 5 – משחק לא טוב של ההולנדי שנראה שעדיין מוריד חלודה, לפרקים הראה את הפוטנציאל שלו

רוקביצה – 6 – הדפסת כרטיס נוספת של החלוץ שלנו, שער, עבודה טובה במאבקים במרכז הרחבה, יופי ניקי!

עוואד – 8 – משחק מצוין, הכניסה המפוקסת למשחק, התזוזה ימינה ואחורה לקבלת כדור, המסירות והשער, שחק המשחק!

בלבול – 7 – ניהול משחק טוב, קריאת המפה וביצוע חילופים טובים אשר הכריעו את המשחק.

bottom of page