top of page

רוני לוי / "אני יכול לעבוד עם מנהל מקצועי"

רוני לוי, מאמנה של מכבי חיפה התראיין לרדיו 103FM "צפון ללא הפסקה" בתוכנית הספורט "ספורט ללא הפסקה".

איך אפשר להגדיר את המצב של מכבי חיפה?

"מכבי חיפה בתחילת השנה לא הייתה הקבוצה שרציתי לראות. היו הרבה דברים שלא אהבתי בה כי לא את כל השחקנים הבאתי והחתמתי. זה עניין של זמן ותהליך ולצערי או לשמחתי התהליך הוא תוך כדי תנועה. לאט-לאט אנחנו עושים שינויים וחלק מהם נובעים מהשילוב של השחקנים הצעירים, שמשחקים אך ורק בגלל שהם מתאימים ומוכיחים את עצמם". 

למה הצעירים מקבלים קרדיט רק אחרי שהמועדון מתרסק? "אני חושב שעם שחקנים צעירים צריכים סבלנות, גם אם מטפחים אותם לאורך זמן וגם אם מטפטפים אותם בהדרגתיות. העיקר שיש מגמה, והעיקר שהם מקבלים את ההזדמנות. בקדנציות קודמות היה קשה יותר לשלב צעירים אך אם השחקן טוב בסופו של דבר הוא מוצא את הדרך שלו להרכב של מכבי חיפה".

לא הקבוצה שהוא רצה לראות. רוני לוי. צילום: האתר הרשמי


אפשר להגיד שאתה מכשיר את הקבוצה לעונה הבאה וסיימתם כבר את העונה?

"יש לנו הרבה מטרות עוד להשיג השנה. במקום כמו מכבי חיפה תמיד יש לחץ ומטרות להשיג. הקבוצה פתחה את העונה בצורה נוראית והיה קשה מאוד לייצר ביטחון אצל השחקנים. כרגע המצב יותר טוב ובאיזשהו אופן אנחנו בדרך הנכונה".

יש עוד מטרות. לוי. צילום: ראובן כהן, האתר הרישמי.


מה לא בסדר במכבי חיפה העונה?

"מכבי חיפה זה מקום נהדר, מבחינת תנאים, קהל ומתקן, אך נוצרה סביבת עבודה פחות טובה, פחות רצינית, פחות מקצועית ופחות מתאימה למקום. אני מאמין שמי שנמצא במכבי חיפה חייב להעריך את המקום שהוא נמצא בו. אני מנסה להציב במכבי חיפה סטנדרטים של עבודה ושל רצינות כדי שאנשים יבואו ויגידו שזה המקום הכי טוב בארץ. מכבי חיפה נמצאת בכמה שנים קשות משום שהבסיס והתשתית שלה לא טובים ואני מתכוון לרמת העבודה, רמת האימון ומבחינת סטנדרטים והדרישות. גם בתחילת השנה היו לנו הרבה מאוד קשיים, כי כשאתה בא לשנות ולהציב דרישות גבוהות, לפעמים יש התנגדויות ולפעמים הדברים הולכים קצת קשה וזה מה שקרה. אני לא בא להאשים אף אחד ולא בא בטענות לאף אחד. אני מאוד בטוח שהשינוי אצלנו הוא משמעותי והסטנדרטים היום הרבה יותר טובים והעבודה במכבי חיפה היא ברמה יותר גבוהה".

היית רוצה מנהל מקצועי שיעזור לך? "לכל מועדון יש את דרך ההתנהלות שלו ותכנון העבודה שלו. אני לא הולך נגד יענק'לה. עבדתי בעבר עם מנהל מקצועי ואם אצטרך ביום מן הימים לעבוד בשיתוף פעולה עם אחד כזה בעתיד אני מאמין שאני יכול לעשות את זה".

יכול לעבוד עם מנהל מקצועי. צילום: אורטל דהן זיו


התאכזבת מאיתי שכטר? "איתי בחור נהדר ושחקן טוב מאוד. הוא פשוט בתקופה קשה. ההתחברות שלו קשה. הוא לא מוצא את עצמו במכבי חיפה וכרגע זה לא בא לידי ביטוי, קיבלנו הצעה מבית"ר ירושלים ואם הדברים יבשילו למצב שאיתי יעזוב אז נאחל לו בהצלחה, אבל נצטרך לחכות ולראות לאן זה הולך".

למה יעקב שחר לא מצהיר שאתה ממשיך גם שנה הבאה? "אני חושב שזה עניין של מה אתה מרגיש שאתה מקבל מהמאמן. אנחנו בסופו של דבר נמדדים לפי תוצאות. בכל מקרה, אלו תשובות שיענק'לה צריך לתת, אני מאמין שמה שצריך להיות יהיה וכל דבר בזמן שלו".

bottom of page